Jobb på hemmaplan

Det var en febrig Ninja jag fick väcka tidigare idag. Jag som stod redo med endast sminket kvar att fixa innan gröten skulle ätas. Så jag skippade sminket, men åt min gröt. När Rickard och Meja hade åkt till skolan och jobbet så klev Vilja upp och vi kunde sätta oss i soffan. Ninja bäddade ner sig med filten och tittade på Barnkanalen. Och där låg hon hela förmiddagen. Hon fick i sig lunch och så tog hon en tupplur i soffan. 

 
Själv jobbade jag hemifrån på förmiddagen. Passade på att genomföra företagets lilla utbildning om GDPR. Vilket jag klarade med bra resultat. Men arbetsmejlen ekade ganska tomt hela förmiddagen, så jag checkade ut strax efter tolv. Men mellan två och fyra nu i eftermiddag har jag lyckats få 7 mejl. Så jag passade på att jobba lite extra nu på eftermiddagen när Vilja och Meja kom hem från skolan och kunde sällskapa Ninja.

Ninja är lite piggare men fortfarande varm. Sömnen gjorde nog susen på lunchen för ingen Alvedon har behövt. Men får se hur kvällen blir. Och natten också för den delen.
Jag blir ju tyvärr hemma imorgon också, men jobbar halvdag då också och tar ut halvdags VAB. Är så tacksam över att mitt jobb är så flexibelt, även om jag hellre vill vara på plats på mitt jobb. Det här med att vara hemma är inte riktigt min grej längre.

Så jag hoppas att febern försvinner under natten och att Ninja får vara feberfri hela dagen imorgon, för då är hon redo att gå till skolan på onsdag. Annars får pappan ta över så jag får ta mig till jobbet.
1 Bea:

skriven

Krya på skruttan ❤
Och kram igen 😊

Kommentera här: