Lite jobb, lite vab

Vilken lättnad jag kände av att kliva upp tidigare idag för att åka till jobbet. Även om Ninja inte är helt kry ännu så är hon på väg åt det bättre hållet och det känns bra. Rickard var dock hemma denna förmiddag med henne. Skönt att vi båda har flexibla jobb så vi kan både vabba och jobba lite. 

Men på jobbet var det full fart. Skönt förvisso, även om onsdagar i vanliga fall är relativt lugna så var inte denna dag just det. Bättre lyckat nästa onsdag, ungefär. Men det var riktigt skönt att vara tillbaka på jobbet för ett par timmar. För strax innan klockan ett stämplade jag ut och begav mig hem för att ta över vab från Rickard. Då han hade ett viktigt möte denna eftermiddag.

 
En blek, men skapligt pigg och glad tjej har vi här hemma i alla fall. Fina ögon utåt, men ömmar fortfarande under ögonen och i huvudet enligt henne själv. Varit feberfri den tid jag varit hemma med henne. Får hoppas det fortsätter så också.

Och är man ensamma så kan man alltid måla naglarna. Nu har jag och Ninja matchande naglar. Ljuslila passar oss bra. Jag testar dessutom ett nytt märke på nagellacket, så vi får väl se om jag gillar det.

 
Vilja och Meja har gått ner på basketträning. Rickard åker dit och kikar för att sedan ta med Vilja på hockeyträning. Jag som trodde att det var hockeyfritt idag. 
Jag ska klä på Ninja vinterkläder och bege mig ner till affären för att handla lite. Hon var ute en sväng med Rickard tidigare idag. Lite frisk luft gör nog susen också.

Imorgon delas våra arbetsdagar upp igen. Jag tar förmiddagen hemma med Ninja då Rickard har möte, så får jag åka och jobba eftermiddag på jobbet. Men snart är denna vecka över och förhoppningsvis har vi tre friska barn nästa vecka. 
1 Anna:

skriven

Skönt att ordningen är återställd i morgon så att ja får gott kaffe iaf 😂
Det är de bästa, att man kan arbeta trots sjuka barn 😊
Hoppas hon är helt frisk snar ❤️

Kommentera här: