Någonstans finns motivationen

Att försöka hitta tid för den egna träningen när barnen är allt för aktiva är bra svårt. Men denna vecka jag har faktiskt lyckats.

Två korta, men jobbiga, corepass som jag hittat på nätet har jag kört här hemma både måndag och onsdag. Igår var vissa muskler så ömma, men det gick ändå att genomföra ett pass i alla fall på kvällen när tjejerna hade blivit nattade. Idag ömmar de inte lika mycket, men de känns i vissa rörelser. Kanske känns det ännu värre imorgon.

Idag är Rickard iväg på hockey vilket innebär att jag var ensam med tjejerna. Som dessutom var träningslediga idag. Men så var jag bra sugen på att ta en kort liten löptur bara. Bara för att känna på löpstegen lite. Sist jag sprang var ju trots allt för 4,5 vecka sen.

Så jag ringde mamma och frågade om hon hade lust att komma över och titta till tjejerna en liten stund. Vilket hon såklart gjorde. Så jag bytte om och gav mig ut när hon kom.

 
Nu blev det ingen jätte bra runda. 2.1 kilometer på 17 minuter. Bättre kan jag. Men får ta det sakta men säkert. Hade ingen musik i öronen då jag tycker det är lite obehagligt att springa i mörkret. Så pepp-musiken uteblev tyvärr. Invigde dock min nya reflexsele som jag köpte tidigare i oktober. 

Så från ingen träning alls, så har jag lyckats med 3 pass med någon typ av träning denna vecka. Nu blir det förmodligen inga fler pass denna vecka då jag och Rickard åker iväg på trevligtheter under helgen. Men och andra sidan så är vi ju hemma på söndagkvällen igen, så kanske hinns det med något pass då.

Men någonstans finns motivationen, och det är jag glad för.

Nu är tjejerna nattade och jag väntar in klockan lite. Dags för dagens sista mellanmål, som denna kväll består av kvarg. Min egna smaksatta; naturell kvarg, banan, frysta hallon och björnbär och så lite flytande honung som lite sötma. 
Fast nu ska jag tvätta bort ansiktsmasken som fått göra sitt för en stund.
1 Bea :

skriven

Vad duktig du är!
Jag vill, men kan tyvärr inte springa längre då det känns som kotorna i nacken slår ihop...
Natti natti & sov sött ❤

Kommentera här: