Söndagar är för kroppsvård

Att inte ha sena träningar för alla barns del gör att jag faktiskt hinner ta hand om mig själv på söndagar. Och lika så onsdagar också faktiskt. Att ta hand om mig själ innebär kroppsvård och tillåtelse att ockupera badrummet väldigt länge.

 
Hårinpackning. Just nu kör jag med Löwengrips hårinpackning. Det var bra pris på Åhléns Outlet nu när de skulle byta namn och design på förpackningarna. Nu har jag väl inte riktigt tyckt att den är bra, men känner ju att den måste användas slut först. Så om ni har något tips på en bra hårinpackning. Let me know.

Kroppspeeling. Okej, kanske inte något jag kan utföra helt själv. Men det är något härligt när någon skrubbar ryggen med en kroppspeeling. Just nu använder jag Skin Treat från Kicks. Lite häftigt att den är svart, men det är på grund av att den innehåller aktivt kol. 

Kroppslotion. Använder samma märke, Skin Treat, som går snabbt i in huden och återfuktar kroppen bra efter en skrub. Även där får jag be Rickard om lite hjälp. 

Ansiktsskrubb. Nu har jag precis bytt märke, efter tips från en försäljare, till Ole Henriksen. Har tidigare testat produkter från märken men inte varit helt nöjd. Men det har ju varit i så små kvantiteter då de varit från Glossybox, så det blir svårt att utvärdera under en längre period. Men just denna skrubb har lite grövre "stenar" som gör att det helt klart känns som om ansiktet blir rent. Dyr, men det får gå för denna gång.

Nagelvård. Som jag önskar att jag kunde ha långa fina naglar men med linser i och ur dagligen känns det inte optimalt för mig. Men vårda naglarna behövs ändå. Fick ett bra kit från Depend av Anni när jag fyllde år för 3 år sedan. Den har varit guld värd och gör verkligen att naglarna känns lite bättre. Peelingen är smidig för att sedan köra en olja, som jag fick från Glossybox förra månaden, och så avslutar jag med en nagelkräm. Det tar sin tid, men det gör inget. 

Nu ser ju onsdagarna lika dana ut på kvällarna.
På söndagar känns det som en bra start inför den kommande veckan, och onsdagar blir liksom som en påfyllning för att orka sig till helgen. Och eftersom söndagen nu är gjord så får jag längta till onsdag.

Måndagar och torsdagar brukar passa bra med en ansiktsmask på kvällen när tjejerna gått och lagt sig. Just nu kör jag med HeyHoney som jag fick från Glossybox. Tur att måndagen väntar runt hörnet!

Kommentera här: