Vardag med vab

Jag som hade hoppats på att Ninja skulle vara på benen idag. En feberfri dag. För att sedan kunna gå till skolan imorgon och delta på idrottsdagen som de ska ha. Men så blev inte fallet. En mer krasslig tjej kom upp tidigt denna morgon. Med ögoninflammation. Den hjärtskärande känslan av hennes gråt när jag måste tvätta hennes ögon stup i kvarten. Men hon är duktig. 

När Alvedonet hade gett henne lite energi så passade vi på att spela lite sällskapsspel i soffan, samtidigt som jag jobbade så gott jag kunde. Och när jag fick möjligheten att smita iväg en snabbis idag så åkte jag upp till Apoteket och köpte en örontermometer. 37 grader med Alvedon i kroppen. Skapligt pigg och mindre gnällig. 

Men och andra sidan blev ju jag gnällig istället. Tvättberget som nu blev då jag anser att alla sängkläder måste tvättas. Hon har ju trots allt legat i alla sängar det senaste dygnet, så nu ska jag försöka få bort allt som kan göra oss andra sjuka också. Och jag hatar känslan av ett fullt badrum med tvätt. Jag som lyckats komma i fas med sängklädsbyten också. Så inte allt sker på samma gång.

Igår fick Ninja leverans av pannkakor från Mummi och Ukki. Så det passade vi på att äta till lunch idag. Det blev några kvar som Vilja och Meja ska få äta till mellis. Och med en lunch i magen så har hon somnat i min säng igen. Så mina sängkläder är inte bortplockade ännu, lika så bäst att ta det sen.

 
Kan lova att det var ganska skönt att sitta ute på uteplatsen och dricka en kopp kaffe nu medan hon fortfarande sover. Ska även erkänna att jag ser fram emot att gå till jobbet imorgon. Även om jag bara ska jobba till klockan ett imorgon, för sen måste Rickard åka iväg och jobba. Jobba undan lite med det jag inte kunnat göra hemma dessa två dagar. 
1 Beatrice:

skriven

Men lillvännen...
Syrran har typ haft samma resa: där har det hostats, snörvlats, varit feber och ögoninflammation på dottern.
Och vår mor med lunginflammation.
Så går en hel del "skit" just nu...

Krya på er och hoppas att tvättberget försvinner av sig självt <3
KRAM!!!

Svar: Önskar så att tvättberget kunde försvinna av sig själv.. Men får ta lite i taget. Som tur är så är det ju en tvätt och torkmaskin i samma så behöver ju bara starta den så är den torr när den är klar. Så slipper ju tvätten i hela lägenheten ☺️
Marie

Kommentera här: