En seg tisdag

13 mejl och 2 telefonsamtal. Det var allt min arbetsdag innehöll idag. Det i sin tur blir ganska segt, när dte liksom inte händer något. Men det var ju full fart i övrigt!

Redan klockan sju knackade Johanna och Noomi på dörren. Som tjejerna har längtat efter denna dag. Strax därefter klev Anna in genom dörren och vi kunde stämpla in för dagen. Tjejerna kastade sig in i lekar direkt och lagom vid halv åtta serverade jag frukost. Toast. Något som alla hade längtat efter. Det är sällan vi äter toast hemma på våren/sommaren. Så det var bra härligt att få inviga hösten med toast och vänner. 

Jag och Anna jobbade på. Tjejerna fick popcorn på förmiddagen medan de kollade på film. Till lunch ställde jag mig och gjorde våfflor till oss alla. Anna äger inget våffeljärn så tjejerna var så nöjda över dagens lunch. Nog fick vi vuxna i oss några stycken också. 

Strax efter klockan två så gick Anna och barnen hem. Själv passade jag på att ta en till kopp kaffe. Släkte taklampan och tände ljus i fönstret och bara nöjt av den sista stunden innan jag fick stämpla ut och stänga ner.

 
Diska popcornskålen och göra tjejerna redo för kvällens skridskodisco. 1.5 timmes skridskoåkning innan vi gav oss hem igen.

Nu sover tjejerna så gott. Rickard är iväg och kikar på hockeymatch i Åkerstyckebruk. Själv ska jag göra kväller här hemma och förbereda för morgondagen. Som jag längtar till jobbet efter en dag hemma. 
 

Kommentera här: