I min godispåse

Lördag och inköp av lördagsgodis är ju nästan ett måste.

 
Familjen tog en promenad till godisaffären tillsammans med kompisarna Johanna och Noomi och så deras pappa Kristian förstås. Bara det var ju en mysig start på lördagsmyset tycker vi!
Det bästa med godisaffären är att de har små godispåsar. Då behöver jag inte har full koll på när tjejerna går runt och plockar godis själva. För det rymms ju inte så mycket i påsarna. Och tjejerna har själva kommit på att om de bara tar någon enstaka godis så får de ju fler sorter i påsen. 

 
Själv är jag inte så jätteförtjust i lösgodis, men brukar ändå stoppa ner några favoriter i en påse. Några få hårda karameller som räcker länge och så några med lite inslag av laktits. Totalt blev det 10 stycken bitar godis i min påse idag, som jag se hällde upp i en liten skål. Hur ser ert lördagsgodis ut?

 
Det var en lyckad promenad och riktigt glada barn. 
Blir en tur dit med VIlja lite senare då hon sovit hemma hos en kompis.
1 Beatrice:

skriven

Blir mycket salt i min påse också. Och mina favoriter: Trocadero-flaskor (lite sura)

Kommentera här: