Lazy sunday

Jag vet inte när det hände senast jag gick i morgonrock till klockan nio en helgdag. Men idag var det en sån dag och jag nöjt av varje minut. Ingen stress alls trots att jag vaknade strax innan klockan sju. Vilja och Meja kom ut från rummet strax vid samma tid och Rickard hade varit vaken en stund innan.
Men vi åt inte frukost förns vid åtta och då hade jag redan hunnit starta en maskin med tvätt. Och strax därefter ringde Ninja och sa god morgon. Hon hade sovit hos sin mormor och vaknat halv åtta. Hon behövde visst sova ut, och perfekt att göra det hos mormor så hon inte blev störd av varken oss föräldrar eller systrar. 

När jag var klar för dagen så valde jag att bädda rent i sängen och sen lägga mig till rätta i soffan och läsa månadens ELLE. Har inte ens haft tid att läsa den tidigare, trots att den landade i brevlådan för ett tag sen. Vilja och Meja passade på att spela sällskapsspel i köket. 

 
Vilja hade dock hockeyträning idag så hon och Rickard åkte iväg på det. Ninja åkte iväg med mormor och moster Linn och handla. Så jag och Meja tog en runda på stan. Köpte nya t-shirts till tjejerna på Åhléns och så åt vi en god lunch på Subway. Inte alls vad min kropp ville ha, men Meja ville gärna ha det. Så mysigt att bara rå om en för en stund. Vi tog en runda på BR också för att Meja skulle försöka komma på något att önska sig när hon fyller år. Födelsedag om två veckor och hon vet knappt vad hon vill ha. 

Sen passade vi på att veckohandla. Gick riktigt smidigt ändå. Kom hem lagom precis som Vilja och Rickard kom hem med släpet. Vi skulle plocka av lite från våran uteplats. Säsongens sista gräsklippning skedde igår och sandleksakerna används knappt. Så perfekt att köra iväg dem på vinterförvaring. Även tjejernas kick-bikes fick åka iväg på vinterförvaring nu när marken för det mesta är blött. Nu ska jag bara cyklarna ut på rätt ställe så är uteplatsen klar för höst och vinter. Tack vare att mamma köpte en massa fina höstblommor för mig att plantera igår också. Både ljung, enar, silverek och lite prydnadskål. 
Mummi och Ukki kikade igenom Viljas jultidningar medan vi var där en snabbis. Imorgon ska jag försöka få iväg beställningen också. Om grannen Rebecka har hunnit kika på det.

Söndagsmiddag i form av fisk och potatis avrundades med en rabarberpaj. Behövde tömma av lite i frysen.
Nu sitter jag och slösurfar i väntan på att tjejerna ska göra sig redo för kvällen. Sen tänker jag stupa i säng tidigt. Har ju lyckats ha en lazy sunday men imorgon väntas en ny arbetsdag och uppgång väldigt tidigt!
 
1 Bea:

skriven

Den som ändå fick sovmorgon... Blivit väckt av elefanter hela helgen (ingen av mina grabbar här hemma är direkt tysta av sig, inte ens katten 😂)
Men blev en mysig helg ändå. Sonen drog till flickvännen. Jag och J fick rå om varandra och besökte även hans jobbarkompis. Sedan hämtade vi sonen under söndagen. Stannade till på Dollar$tore före. Länge sen vi gjorde så mycket ihop 😊
Kramizar ❤

Kommentera här: