Det är min tur nu, vinden har vänt

När man bubblar av lycka och har en känsla av att allt snart är klart.

 
Vinden har vänt och det är min tur nu.

Idag har jag skrivit på tjänstledighetspapper från mitt jobb. Ett jobb som jag inte kunnat arbetat 100% på sedan två år tillbaka. Ett jobb som inte alls har hjälpt mig att komma tillbaka till arbetslivet 100%. Det har tagit riktigt hårt på mig. Jag har kämpat med olika läkare och mottagningar men fortfarande utan resultat, vilket har gjort att min arbetsgivare inte har kunnat hantera min situation rätt. Eller velat hanterat min situation rätt. Vilket i sin tur har varit riktigt psykiskt påfrestande alldeles för många dagar.

Men idag har jag även skrivit på anställningspapper hos ASSA ABLOY. En visstidsanställning som produktionsplanerare för ASSA OEM. En tjänst som jag blev tipsad om via min nyfunna vän Anna. Jag sökte, fick komma in intervju och fick tjänsten. Allt faktiskt väldigt fort. Och med en arbetsstart redan 1 oktober. 

Jag ska kastas in i en verksamhet som jag absolut inte har någon som helst erfarenhet av. Det gör mig riktigt redo för jobbet. Jag ser fram emot att lära mig så mycket jag bara kan på den tid jag får. Det är bara satt fram till sista juni nästa år och i dagens läge vet jag inte ens om det finns chans till förlängning. Men jag vet ju en sak. Jag har en ny erfarenhet att skriva på mitt CV. 

Jag dammar av min engelska och sätter på min sociala förmåga. Redo att jobba 100% från dag ett. 
Ni anar inte hur mycket jag bubblar av lycka. Att kunna gå till ett jobb (där jag dessutom är väldigt efterlängtad) och kunna göra det jag ska. Till 100%. Jag har väntat på det i två års tid. Sen mina leder blev sjuka helt enkelt. Och nu får jag min chans. 

En lättnad inom mig och en lycka som faktiskt är obeskrivlig. Jag tänker sikta mot stjärnorna och då når jag trädtopparna. Jag är redo! Önska mig lycka till ❤
 
1 Jesse Sarvak:

skriven

Heja dej! Stort lycka till!

2 Johanna:

skriven

åh härligt. Grattis!

3 Bea:

skriven

Men guuuuud så glad jag blir för din skull ❤
Varmt lycka till & stort grattis ❤
Och K R A M !!!

4 Jenny Skyllberg:

skriven

Vad skoj med ett nytt jobb, som kommer fungera bättre för dig - grattis ☺️

Kommentera här: