Det känns skönt efteråt

Det var bra segt att kliva upp imorse. Trots att både kaffe och frukost var färdigt vid köksbordet. Och efter frukosten så gick jag och kröp ner i sängen en stund igen. Tills alla barn hade vaknat och det var dags att göra morgon för dem.

Anna skickade ett mess om jag skulle följa med på en promenad efter lämning så jag skyndade mig hem från skolan vid åtta och bytte om till träningskläder. Så blev jag hämtad av henne.

Det är nån form av hat-kärlek till spåret i Kogne där vi går. Det är backar upp och ner hela tiden. Så det är ju en utmaning varje gång. Och vi ökar sakta men säkert för varje gång. Älskar att min iWatch håller koll på mina träningar och min utveckling. Som idag blev det en rask promenad men inslag av några löpsteg både upp för korta backar och ned för lite brantare backar. 4,27 kilometer fick det bli på 43 minuter. Då har jag inte gått något sedan jag och Anna gick sist (det vill säga 30/8). Låter ju inte så jätte ansträngande, men med tanke på att vi är två tjejer som dessutom pratar hela tiden. Bara det gör ju att man tappar lite kraft till det andra.
Men enligt klockan så fick jag dessutom en utmärkelse för mest brända kalorier under gång. Vilket då var 231 kalorier. Spännande. Det sätter ju dock ribban till nästa gång.

Väl hemma igen så försvann min ork, men kunde inte ens sätta mig i soffan och vile lite. Men efter en dusch och ett mellanmål så kändes det skönt efteråt. 

 
När jag väl blivit människa igen tog jag mig till affären och handlade. Ninja hade hjälp till att fylla på inköpslistan efter frukosten och så kompleterade jag med lite färska grönsaker till kvällens middag.

Rickard kom hem med en ceasar-sallad till lunch så jag fick mig gott sällskap vid lunchbordet också. För det är bra tråkigt att äta ensam. Då blir det lätt att man äter något helt annat än det man tänkt. En ceasar-sallad är ju helt klart bättre än en kebab-sallad.

Nu ska jag strax ta en promenad till och från skolan för att hämta Ninja. Vilja och Meja går hem själva då de slutar kvart över två. 

Sen blir det återigen en promenad till skolan ikväll då det är föräldramöte. 3 promenade dit och hem samma dag. Känner mig på gång! (Jag har dock bara cirka 400 meter till skolan) Varje promenerad meter är dock en promenrad meter!
 
1 Beatrice:

skriven

Många bäckar små, som man säger. Bättre lite, än inget kan man också lägga till.
Heja dig & dina promenader!
Kram och ha en fin dag <3

Kommentera här: