Finslipar lite på mamma-cv't

Det här med att vara en aktiv mamma är något jag älskar. Kanske för att jag älskar att mina barn är aktiva. Men självklart så kan även jag sucka och stöna inför alla dessa saker barnen ska iväg på hela tiden. 

Mitt mamma-cv är inte så jätte avancerat egentligen. Mesta dels innebär det olika befattningar. Och från och med idag lägger jag till ytterligare en befattning; handbolls-mamma.

För idag beträdde nämligen Meja Gökstens flickor 09's handbollsträning. En träning hon gjorde riktigt bra och fick dessutom bra beröm av både en annan mamma på läktaren och så tränaren såklart. Med tanke på att Meja är totalt nybörjare. Men hon visste snabbt sin plats i gänget och kunde därför även ta bra egna initiativ och driva på framåt under träningen. Hon älskade det!

 
Det var en riktigt svettig men lycklig Meja som kom hemcyklades från träningen (då hon cyklade dit direkt från skolan med sin klasskompis som redan tränar i laget.) Dessutom redan fast besluten på att träna hårt och mycket, både på kommande träningar och träna hemma. Därav kan hon få följa med på en cup som är planerad första helgen i januari 2019. Den ville hon så gärna följa med på. Men med tanke på att de enbart tränar en gång i veckan så får hon träna en hel del hemma själv också.  

Så förutom mamma så är jag så mycket mer.. En sport-mamma är jag tydligen (jag som aldrig sportat tidigare i mitt liv). Nuvarande befattningar inom sporten är följande;
Hockeymamma
Basketmamma
Fotbollsmamma
och nu då Handbollsmamma.

Note-to-self; Meja behöver nya träningsskor (nej, hon tränar inte i dem hon har på bilden) 
Någon som har tips på bra träningsskor som passar att spela handboll i?  Hälsningar mamman med noll koll på sånt.

Imorgon fortsätter mammalivet med aktiva barn. Då ska pusslet fixas och alla ska bli nöjda!
Trevlig kväll på er!
 
1 Beatrice:

skriven

Det är så roligt när barnen testar och är aktiva.
Jag har hockey, innebandy, fotboll, bordtennis, bugg, gitarr... på mamma-CVT.
Tyvärr fick vi oss en käftsmäll, då skolan tyckte att sonen var en "quiter" (en som alltid påbörjade, men alltid avslutade) Han gick ju klart terminerna (!), sedan ville han kanske prova annat - nä, han försökte slingra sig ur saker menade stolpskotten!
Vi firade REJÄLT då han slutade på den skolan kan jag meddela!

Gå in på några sportbutiker och fråga vad dom rekommenderar för skor, sedan får Meja välja lite... det är hon stor nog för <3

Kram & ha en fin dag

Kommentera här: