Lite nytt till mig själv

Även om jag går och hoppas på att Tallinn ska erbjuda bra shopping för min egen del så tänkte jag för säkerhetens skull ladda upp med två uppsättningar kläder inför den kommande arbetsveckan. Så jag tog mig in till centrum och kikade. Ett snabbt besök på Åhléns fick jag med mig nya yoghurtbägare, perfekt att ha med sig mellanmål och frukost till jobbet. Det slank i och för sig med en deodorant till Rickard också då han hotat att ta min då hans typ är slut. 

Vidare över till Vero Moda. Ett par svarta enkla byxor med fickor fick följa med. Kortare modell som satt bra tillsammans med boots. Fick tips av tjejen att använda svarta strumpbyxor ifall jag skulle använda lågskor. Det var lika snyggt. Dessutom en grön sticktröja fck följa med också. I denna höststorm som pågår hos oss nu. Då behövs det varma tröjor.

 
Tog bilen ut till Tuna Park där Only hade 20% på ett helt köp. En blommig blus i mörka nyanser föll mig i smaken idag. Och så det fick bli ett par svarta byxor till. Utsvängda ben, lite för långa att gå utan skor egentligen. Men möjligt att de får sys upp en söm bara.

Men det här med att strosa runt själv på stan och shoppa är bra tråkigt. Så planen var att unna mig en god smörgås från det lokala konditoriet, men så fick jag lite brödångest när jag väl stod där, då det fick bli en kycklingsallad till lunch för min del. 

Kändes ändå riktigt bra att komma hem med påsar som faktiskt innehöll något till mig. Och nästan enbart till mig själv. Att jag inte glömmer mig själv när det ska handlas. 

Glömde totalt bort att köpa fingervantar till tjejerna när jag ändå var i farten, så när Ninja ska hämtas klockan två så styr vi bilen mot Tuna Park igen för att handla det. Konstigt nog så försvinner en vante ganska så ofta bara sådär. Imorgon efter skolan ska vi handla höstkängor också. Sen tror jag att tjejerna är fixade för höst.
 
1 Emma Engström:

skriven

Åhh så mysiga de ser ut! :D

2 Bea:

skriven

Åh, den stickade tröjan... 😍 Jättesnygga inköp!
Ja, de där vantarna alltså. Jag brukar köpa 3 par åt gången av samma modell, så går det matcha ändå om en vante försvinner 😎

Kramiz ❤

Kommentera här: