Söndagslistan

När man kommer på väldigt sent att man faktiskt måste publicera sin söndagslista som man har lite snabbt nerkladdad i ett anteckningsblock.. Men här kommer den;

 
Familjeliv: "Familjens numera sjuåring har uppvaktats 5 dagar av sju möjliga denna vecka. Sång och paket på självaste födelsedagen i tisdags och sedan kalas i dagarna fyra. Från torsdag till söndag. Lycklig tjej med andra ord. Självaste födelsedagen fick hon dessutom spendera på Gröndal och speedway för att titta på sitt älskade Smederna vinna, vilket innebär semifinal."

Veckans snabbaste: "Besöket i Stockholm i fredags över lunchen. Snabbt in på Åhléns CCity för att byta ett handtag till sjuåringens dockvagn hon fick i present. Vilket bra service personalen hade där. Kändes dock lite sådär att faktiskt behöva åka 13 mil enkel resa för att byta en sak som var ett fabrikationsfel. Men handtaget byttes och vagnen är nu brukbar. Snabb lunch på restaurang London och take-away kaffe på Starbucks. 3.5 timmar från parkeringen hemma till att parkera bilen hemma igen. Det fick helt klart bli den snabbaste trippen till Stockholm för min del."

Matfilosofi: "Att ha uppvaktat lilla jsuåringen i så pass många dagar säger sig självt. Tårta 4 dagar i rad som hon så lycklig sa när farmor och farfar var och firade henne tidigare idag. Alldeles för mycket fika med andra ord. Men jag hann ju en lunch med Karin på stan oxh en lunch på W.A.P med Rickard. Dags att ta tag i matlådorna även fast jag är hemma om dagarna."

Veckans upplevelse: "Att få se sin sjuåring göra sin första fotbollsmatch kändes gott i hjärtat. Det blev ju både en andra och tredje match samma dag så hon och jag åkte till Järna och deltog i ett sammandrag med hennes lag. En mysig dag för henne och mig. Nästa sammandrag får pappan vara med och uppleva."

Egoboost: "När man köpt på tok för mycket till sig själv denna vecka så mår man ganska bra. Både ny mascara, body lotion, kroppspeeling och en lipbooster köpte hem. Det blev även en ny skjorta, nya byxor och strumpor. På grund av ett viktigt möte som var tidigare i veckan. Nästa gång jag får något blir väl lagom till julafton. Det vill säga ifall Rickard köper något till mig. Men jag fick ju i alla fall må bra denna vecka."

Plikten: "Liksom alla svenska medborgare får jag rösta. Något jag självklart gjort idag. Det har varit en jobbig tid inför valet. Allt har inte varit så självklart. Nu röstade jag på det jag anser och står för, men jag låter mina nära och kära rösta på vad de står för. Och vi står inte med samma valsedlar. Men vi står tillsammans."

Nästa vecka påbörjas något nytt. Kan bli spännande det också!
 
1 Carro:

skriven

Du får haka på mig på promenad, jag försöker gå en timme ca med hunden på kvällen :) nu ska sommar kilona bort hahaha

Svar: Åh gärna!! Behöver också röra en hel del på mig. Sommaren var väldigt lång 😂
Marie

Kommentera här: