Söndagslistan

Vissa veckor innehåller mer än andra. Vissa saker kan inte skrivas ner medan andra saker kan.

 
Hälsa: "Kroppen och knoppen skriker efter en paus. Allt går för fort och jag hänger inte riktigt med. Tyckte visst först att Ninja skulle träna forboll i onsdags och att Vilja skulle träna hockey. Tills jag kom på två timmar innan att min mamma faktiskt fyllde 60 år den dagen. Träningar ställdes såklart in. Jag måste sänka farten för att få ordning på mitt kaos. Får prioritera lite annat för en stund."

Träning: "Jag har blivit med gymkort. Signade upp mig på Fitness24Seven, då det gymmet finns inom min närhet. Efter lite strul med att få ut mitt kort så kom jag iväg och körde ett armpass med Malin. Ett enkelt pass men jag få rju trots allt börja från noll när det gäller mina armar. Nackdelen blev ju att min cykel blev stulen och jag inte kunde cykla till gymmet. Det hade ju varit en bra uppvärmning annars."

Familjeliv: "Vi får dela upp oss för att lyckas med allt. Föräldramöten, träningar, matcher och kalas. Men jag njuter när vi får lugna kvällar tillsammans. Sagoläsning innan läggdags är verkligen ro för själen."

Sportsligt: "Meja och Viljas basket har äntligen börjat. Byte av dag men fortfarande samma tid. Perfekt att de går från fritids till träning utan att vi föräldrar måste stressa hem för att hinna hämta och lämna. Vilja hade hockeymatch i Arboga som vi åkte och tittade på. Lycklig blev hon att mormorn följde med också. Ninja hade sammandrag med fotbollen i Strängnäs. Vi tog två bilar så jag och syskonen kunde åka hem tidigare. Nöjd pappa som fick stanna kvar och se henne spela match för första gången."

Egoboost: "Har fått spenderat tre dagar med min mamma. I och för sig bara medan tjejerna variti skolan. Vi har shoppat, lunchat och bara varit. Perfekt att hon tog semester i samband med hennes stora dag. Helt klart mysigt att få lite egen-tid med sin egna mamma ibland."

Läsning: "Som jag skrev tidigare (finns att läsa här) så köpte jag de två andra böckerna med Annette Haaland. Men det går segt att komma vidare. Läser ett kapitell varje kväll men mer räcker inte mitt intresse till. Synd. Får hoppas på något bra boksläpp under hösten nu."

Veckans bästa: "När man kan säga att det är tvåsiffrigt ner till julafton. Alltså 99 dagar kvar till julafton idag."

Man vill verkligen att en vecka ska börja när man väntar på spännande telefonsamtal och möten.
 
1 M K:

skriven

Usch det där gav mig ångest.. 99 dar till julafton. Blöh. Gillar ju inte julen. Men förstår att andra kanske tycker det är kul.

Kommentera här: