Söndagslistan

Vissa veckor känner jag kommer vara mer tunna på innehåll än andra när det kommer till listan. För vissa veckor går ju som på rutin, inte mycket händer utöver det vanliga. Då skulle ju listan nästa se lika dan ut vecka efter vecka. 

 
Veckans tred: "Sticktröjor. Hösten har ju gjort entré här hos oss och jag känner att min höstgarderob måste uppdateras med fler sticktröjor. Som jag älskar en snygg sticktröja och skinnjacka såhär tidigt på hösten. Nån mer som håller med?"

Sportsligt: "Träningsmatcher har startat för stadens A-lag i ishockey på hemmaplan. Det innebär ju viss tid i ishallen. Jag har varit skonad från kylan på Viljas hockeyträningar då Rickard kör dit henne då han tränar laget. Jag har dock sett veckans två träningsmatcher på hemmaplan. Förlust i båda men som Ninja älskar sina spelare i laget."

Träning: "Jag har lyckats "träna" minsr 15 minuter varje dag denna vecka. Vilket innebär en utmärkelse i min app via iWatchen. Dessutom några rekord också. Så som snabbaste promenad och lite så. Blir peppad till fortsatt träning helt klart. Nu måste jag ju bara hitta på lite styrka också. Och lite mer snygga träningskläder."

Matfilosofi: "Har länge velat testat Paolo Roberto's restaurang Panefreco när vi varit i Stockholm. Igår fick jag och Rickard möjlighet att äta en lunch där. Jag valde lasagne, stor mättande bit så jag orkade inte ens hälften. Den var god men för att citera Rickard "Kan helt klart äta där igen, men kan lika bra vara utan". Kanske ska ge pizzorna en chans i alla fall innan jag säger något mer."

Mammaliv: "Det nalkas födelsedag för våran yngsta medlem i familjen. Hela 7 år blir hon på tisdag. Det innebär ju presentköp igår i Stockholm och idag skrevs det inbjudningskort till kalas som nu ska skickas ut. Kalasas på lördag för tösen. Men iv har bjudit in tjejerna från gården på tacokalas på fredag. Det längtar Ninja till."

Egobost: "Jag var på bio med min kompis Karin i torsdags. Hon bjöd mig på både biljetten och en snackmeny. Vi såg Mamma Mia - Here we go again. Svårt att inte sjunga med i filmen, men viska fram sången kan man ju alltid göra. Ser fram emot att se den med familjen. Ninja älskar ju första filmen och kan nästan alla låtar från filmen utantill. Om vi går på bio eller om vi väntar till dvd-släpp har jag inte bestämt ännu."

Nästa vecka väntar runt hörnet och jag ser redan fram emot nästa veckas lista!
 
1 M K:

skriven

Sticktröjor absolut. Köpte en orange ylle på rea i måndags. Redan på tisdagen var det läge att använda den.

Och Mamma Mia är verkligen så man vill skråla med och helst dansa också.

Svar: Perfekt att hitta sticktröja på rea. Tycker mest det är sommarkläder från förra året på reorna här i stan 😏
Marie

Kommentera här: