Två bilder från gårdagen

Att få promenera till skolan med tjejerna varje morgon är en riktigt mysig stund. Speciellt om solen skiner och man kan känna lätt kyliga vindar. Men vad gör det när man går i boots och sticktröja? Hösten är härlig. Lite extra när man matchar mot löven.

 
Det får mig att må bra riktigt länge under dagen. Dessutom var jag så peppad till att besöka "nya" gymmet för första gången. Jag och Malin hade planerat att köra armar då jag körde ben (i form av rask promenad dagen innan) och hon hade kört mage och ben på gymmet dagen innan.

Malin skulle cykla från jobbet till gymmet. Det gav mig lite pepp till att faktiskt cykla till gymmet också. Jag bytte om och gjorde mig redo. Tänkte då gå ut och se till att jag hade luft i mina däck (då de tidigare haft mindre luft än tänkt). När jag då kommer ut till cykelstället precis utanför vår trappuppgång så är min cykel borta.

Stulen. Jag kastade mig på mobilen och ringde Rickard. Känslan av att någon har stulit min cykel. Precis utanför vårt hus där det bor massor med människor. Borta. Jag grät. Min egendom, är det nu någon annan som utnyttjar.

 
Det blev bilen till gymmet istället. Peppen till att gymma försvann ju väldigt fort efter samtalet med Rickard. Men jag tog mig till gymmet och mötte Malin. Därefter drog vi av ett bra armpass och sakta men säkert under dagen idag har träningsvärken gjort entré. Hemskt men skönt på samma gång och jag ser redan fram emot nästa pass.

Jag ser även fram emot en ny cykel. Även om min cykel nu var en riktigt skön cykel som jag trivdes riktigt bra med också. Jag vill ju kunna ta cykelturer nu på hösten också med familjen. Men allt ska ju ha sin gång med försäkringsbolag och så vidare. Så det visar väl sig när en ny cykel står till mina ägor igen.

Men att fira mamma igåreftermiddag var det bästa på hela dagen. Så hennes firande fick väga upp den dåliga händelsen.
 
1 Bea:

skriven

Men att det ska vara så svårt att skilja på mitt och ditt... Hoppas det löser sig till det bästa för dig ändå.
Och att du kan sova gott ❤
Natti natti från norr

Kommentera här: