Valborg

Det är fredag idag. Såå skönt.
Har besiktning av förra lägenheten klockan 11.30 idag, men den skulle älskligen fixa. Så underbart skönt det också. Jag hatar besiktningar. Får se om vi hinner lämna in nycklarna idag. Vi har ju trots allt tills på måndag klockan 12.00 att lämna in dem på. Så skönt det.
Måste bara komma ihåg att springa förbi min bror och hämta reservnyckel.
Men i alla fall..

Idag är det ju Valborg. Det innebär ju självklart brasa.
Jag har hunnit tagit en snabb-dusch nu på morgonen så jag sitter med en turban på huvudet just nu. Men ska snart göra något åt ruffset som man kallar hår.
Vilja leker så fint med sin docka och dockvagn. Skulle nog lyssnat på mamma och köpt den där vagnen som hon hade hittat. För denna vagn vi köpte så lossnar ju bara hjulet hela tiden. Så irriterande faktiskt. Men men.. Vi får se vad framtiden säger. Mamma föreslog ju faktiskt att Vilja kunde ha den vagnen som ute vagn, för det gör ju inget om den går mer sönder menar ju hon. Och det kan jag hålla med om. En ny dockvagn i form av den som jag har visat här tidigare är uppsatt på Viljas önskelista =)
Meja åker runt i sin gå-stol. Funderar starkt på att ta bort den där spelplattan. Är ganska så trött på dessa små söta truddelutter som spelas. Så tur är så är det ju inget högt ljud men ändå.. Det hörs i bakgrunden i alla fall. Men hon är nöjd och det ska jag vara glad för!

Ska ta mig in till ÖB idag också. Se om det finns några fina bordsdekorationer kanske. Ska ju bjuda på middag ikväll. Putte kommer som gäst och mamma är också bjuden, men får se om hon dyker över.
En 3-rätters middag är på menyn.
Förrätt: Räkcoctail
Varmrätt: Marinerad fläskfilé, klyftpotatis, bea.sås och så grönsaker
Efterrätt: Vinetta-glass

Och så drickbart får bli Coca cola, öl, cider och nån drink kanske =) Det man är sugen på typ.

Middagen serveras klockan 18.00.

Sedan blir det en vända ner till Torsharg för att titta på brasa. I år är Vilja så pass stor att hon kan få en fiskedammspåse av sin mormor. Kusin Max och Lucas fick förra året. Hoppas att hon kommer uppsktta det hon också. Lotter ska vi ju självklart också ta för att stödja den lokala fotbolls-föreningen TNIS. Blir nog kalas. Kvällen avslutas med fyrverkerier. Tjejerna kommer sjäälvklart att ha sina hörselskydd med sig. Frågan är ju bara om de får sitta kvar på Viljas huvud =)
Torsharg mellan typ 20.00 och 22.00. Tjejerna får sova i vagnarna med åkpåsar =) (om de nu tänker sova)

Har ni några planer för ikväll?

Nu blir det att fixa håret och sen börja se om Anni har vaknat till liv. Tänkte ta bussen som går vid halv. Om jag hinner =)
1 Maria:

skriven

ååå vad gott!! Vart lite avis på din tre rätters ;)

Kommentera här: