Hon är lite bättre =)

Det går åt rätt håll i alla fall nu.
En stor lättnad för mig känner jag!

Vi åkte ju in till akuten igår då rådgivningen bad oss att göra det.
Runt halv ett hade det kommit kiss i blöjan. Man kan aldrig vara mer nöjd över lite kiss =)
Rätt så pigg var hos i akutrummet. Visade verkligen att hon hade sin egna vilja.. Hon lever upp till sitt namn i alla fall =)
Ville inte ta den där mätaren som man sätter på fingret (?) Men efter mycket bök och stök så fick vi äntligen henne att ta den, dock fick jag hålla henne hårt i handen. Det gjorde ganska ont i mig.
Sjuksköterskan var en mycket trevlig kille som tog isn tid med Vilja och lekte och busade allt för att Vilja skulle bli lite trygg inför det var dags att träffa läkaren.
Vilja fick sig en ring också. Så tjusig så. Den är hon mycket nöjd över!
Vi fick bråka oss till en temp i rumpan. Hon gallskrek verkligen så det ekade i rummet. Fy va elak jag kände mig, men det var ett ont måste.
En piggelin fick hon också. Men den var väldigt svår att få i henne. Då är man inte så kry va? Men till slut fick hon i sig den och det gjorde mig lite lättad i alla fall. Fick även ett glas med saft, som sköterskan ville att hon skulle dricka innan läkaren kom. Men hon vägrade. Även om han hämtade ett sugrör så vägrade hon dricka. Inte ens när jag fyllde flaskan med den så ville hon ta den..
Klockan tickade på och vi satt i akutrummet. Vilja var väldigt trött, men vägrade somna. Så fort hon slöt ögonen så stirrade hon upp dem igen. I ögonen fanns nån form av rädsla. Det gjorde mig ont det också.
Men till slut kom läkaren. Han klämde och kände på magen. Lyssnade på magen och så. Han lyssnade även på hjärtat och hörde då Viljas blåsljud. Suck! Det skulle ju växa bort.. Får väl ringa upp till barnmottagningen igen och se om vi får försöka till oss ett till ultraljud kanske.. Skitsamma!

Läkaren förklarade att vi skulle ge henne 1,2 dl vätska varje timme hon är vaken. Hur nu det ska gå. Men välling räknas också så det är ju skönt det. För det vill hon ju ha ibland.
Om inte hennes mage blir bättre så ska vi ju givetvis höra av oss igen. Kräkningar och blöjfyllnad får inte överstiga den mängd hon får i sig..

Så nu håller vi tummarna. En tredjedel smörgås har hon fått i sig. Och typ 5 klunkar avslagen cola också. Inget mera. Men dagen har ju bara börjat då hon faktiskt klev upp klockan åtta.
Men det går åt rätt håll! Skönt det!!

Nu ska jag njuta av mina barn!!!
1 Anonym:

skriven

Skönt att hon går mot bättringsvägen!

2 Anna:

skriven

Hon har inte feber då?? Tänkte om de kunde utesluta att det var blindtarmen..?

Kommentera här: