Menyn är färdig =)

Nu har vi färdigställt hela menyn inför bröllopet.
Känns riktigt bra.. Plus att vi har så underbara släktingar som hjälper oss att fixa det också.
Alldels underart!

Vi ska ha traditionellt julbord.

På så vis hoppas vi att alla ska bli nöjda och ingen ska sitta och vara hungrig då man kanske inte gillar just den maten.
Vet att många har väldigt avancerade menyer på deras bröllop. Vilket kan sluta med att nån sitter där och är hungrig då de inte gillade maten. Visst så får man skylla sig själv, men samtidigt så tycker jag att man ska tänka lite på sina gäster. (Har själv varit på flera bjudningar/bröllop och jag har faktiskt suttit hungrig då jag ej kunnat äta något, då jag är väldigt petig när det gäller mat.. Har alltid funkat med McDonalds efter eller så i och för sig..)

Men i alla fall..

Detta kommer att finnas på buffé-bordet åt våra gäster:
Kokt potatis
Köttbullar
Prinskorv
Julskinka
Potatisgratäng
Rödbetssallad
Senapsgrädde
Kålrotslåda
Morotslåda
Leverlåda
Gravad lax
Lax-sås
Ägghalvor med räkor
Jansons frestelse
Risgrynsgröt
Mimosasallad
Grönsaker
Dressing
Bröd
Tzatziki

Jag har säkert glömt något just nu. Men ja.. Sånt som händer när man har huvudet fullt av tankar =)
Ska prata med Kristians Malin för att se vad hon äter på julbordet. Hon äter ju inte kött så kanske måste ha nån mer maträtts-variant åt henne..

Och till efterrätt ska vi faktiskt bara ha vanligt jul-fika. Så som pepparkakor, lussebullar, kaffe och glögg.
Tårta kommer ju givetvis också att finnas. Vanlig prinsesstårta blir det, då det är hjärtats favorit bland tårtorna!

Det kommer att finnas ett litet deli-bord också (eller vad man nu ska kalla det):
Julnötter
Clementiner
Röda äpplen
Praliner
Polkagrisar
Chokladtomtar
Skumtomtar
Och en massa annat smått och gott =)

Hoppas verkligen att den mysiga jul-känslan slår igenom på bröllopet =)
1 Anonym:

skriven

Det kommer att bli jättebra vet jag;)

Får ta en fika någon dag, jag har ju körkort så får dom små busfröna leka;)



KRAM

2 Maria:

skriven

Å, jag fick julkänsla bara jag läste om det. Mysigt med jul. Längtar dit en smula! Du kommer nog få ett underbart bröllop! Jätte bra idé med jul temat! Kram och ha en fin måndag

3 Carro:

skriven

Låter ovanligt med julbord på bröllop men lät så himla mysigt... kommer nog bli toppen på eran dag.

Lycka till nu med allt ; )kram Carro o Adria

4 Nemelie:

skriven

Vad tusan Marie. Läste ditt inlägg när jag kom ut från föreläsningen alldeles vrålhungrig, jag insisterar på att få komma och provsmaka prinskorv och köttbullar hos dig snarast!!

5 J:

skriven

Oh, det låter jätte mysigt!! Får hoppas vädret är fint bara!! :)



Det skulle vara jätte snällt, du får självklart betalt för den!! :D



Ringarna var verkligen jätte fina!!

Kommentera här: