Effektiv stund..

Efter en mycket slapp förmiddag, med en grinig Meja, så har jag nog tagit igen det mesta jag missade i förmiddags förutom plugget då. 2 maskiner tvätt har blivit tvättade. Ena har till och med hunnit torkat, den andre är i torkskåpet nu. Har dock 2 maskiner till att tvätta, men jag har ju hela eftermiddagen på mig =)

Disken är också fixad. Mellis är intagen. Så nu leker tjejerna glatt ihop.

Jag har hunnit packa 2 kartonger, dock inte så jobbigt då det bara handlade om sängkläder, gardiner och så lite spjälsängskläder som fick packas ner i en kartong som jag märkte med Bebis. Så den kan vi packa undan i förrådet ett tag så slipper den ta plats i huset till en början, när vi faktiskt inte behöver dem.
Sparade en varsin uppsättning sängkläder till alla sängar. Så jag i alla fall kan byta en gång till innan flytt. Vi lämnar över lägenhetsnycklarna den 26 april till de nya hyresgästerna.

Nu blir det att plocka upp mössor och vantar som ligger utspridda över hela hallen. Tjejerna har någon dragningskraft till att riva ut allt i byrån där så.. Sen ska det dras ett varv med dammsugaren där. Ska försöka hinna med köket och matdelen också. Känner inte för att slita ut mig, men det behövs ju verkligen dammsugas ofta tyvärr.

Syster Anni kommer hit och äter mat med oss idag. Ska laga Pasta Bolognese och det är ju hennes favorit =) Maken min åker direkt till jobbet från jobbet så han kommer inte hem till middag. Vilja blev glad när moster Anni ska komma på besök!! Så nu längtar hon =)

Dags att fortsätta här hemma då..

1 Anni:

skriven

Ska bli så kul och träffa dom små prinsessorna =) Och maten kommer nog att smaka as bra! Ses strax efter 17.00 =)

Kommentera här: