Året 2011

Hela gårdagen (fick sitta när tid och möjlighet fanns) gick åt till att leta bilder och skriva text till min lilla årsresumé. Bilderna är klickbara för att få dem större.
Så här kommer den!

Januari:
Jag började studera kurser på distans via NTI.
Vilket passade mig väldigt bra då jag mådde väldigt illa på grund av graviditeten.
Jag klipper upp håret och ångrar mig nästan i samma stund. Allt mitt långa tjocka fina hår försvann =(

  

Februari:
Inskrivning på Mödravårdcentralen och graviditeten blir officiell.
Pluggandet fortsätter..

  

Mars:
Bland det värsta händer. Meja bräde handen på kaminen hos farmor och farfar. En otäck brännskada uppstår och många besök hos kirurgen blev som följd. Dock läkte Mejas hand väldigt fint och bra så det syns knappt att den en gång varit täckt av brännblåsor.
Det härliga vädret ger oss många promenader tillsammans trots snön.
Återigen fortsätter pluggandet.

  

April:
Halvvägs genom graviditeten. Tjejerna väntar med spänning på bebisens ankomst.
Pluggandet tar slut.
Vi flyttar ut till farmor och farfar på "landet".

  

Maj:
Vilja genomgår förhoppningsvis den sista hjärtundersökningen på grund av hennes blåsljud.
Vi besöker TittUt för ett könsbestämmande ultraljud. Våran tredje prinsessa visar sig!

 

Juni:
Vi firar diverse studenter i våra familjer och junivädret är prefekt.
Besöker Parken Zoo, med våra syskon och så vidare..
Jag fyller 25 år och har fest i trädgården bland underbara vänner och familjemedlemmar.



Juli:
Badar massor i poolen hemma i trädgården. Besöker syster Linns svärföräldrars sommarstuga och tjejerna badar i sjön. Mina små badankor =)
Maken tar semester/föräldraledigt i 6 veckor för att få vara med familjen ♥
Bröllop stundar för makens lillebror. Trots storlek som en flodkossa så kände jag mig faktiskt fin den dagen.
Vilja och Meja väntar åter med spänning på den kommande lillesystern och har egna bebisar i magen.

  

Augusti:
Min stora prinsessa fyller 3 år, En ridhjälm och en ridtur på fina Ägir var nog den bästa presenten hon fick. Av hennes gudmor Sanna.
Vilja och Meja besöker många race med sin pappa. De är så stolta i sina race-kläder som de fått av mormor.
Jag klarade körkortet. Kuggade första teoriprovet dock. Bilen slukar numera mängder liter bensin kan jag lova =)

  

September:
Våran älskade tredje prinsessa Ninja kommer till världen. En alldeles underbar förlossning på 10 timmar (från första värk till att hon är ute) Åkte hem redan på eftermiddagen. Blev dock många besök på BB och även övernattning då Ninja visar tecken på gulsot och behöver ljusbehandlas.
Livet som trebarnsföräldrar börjar för oss.
Besöker Parken Zoo för sista gången detta år!

   

Oktober:
Hösten kommer och stunder i skogen är mys för oss tjejer. Löven faller och vädret blir trist. Mindre utedagar för oss tjejer då.

  

November:
Älskade Meja fyller 2 år. Våran busiga lilla Krulli =) Överlycklig över alla gäster som kom och alla presenter hon fick! Mycket nytt att leka med.
Maken fyller 27 år!
Vi flyttar hem till min mamma i väntan på lägenhet.

  

December:
Finaste Ninja blir döpt och bär nu mitt mellannamn. Ett litet "band" mellan oss. Så som maken ville ha det.
Julen nalkas och tjejerna fick träffa tomten hos farmor och farfar. Vilket Meja inte riktigt gillade.
Snön lyser med sin frånvaro och stunder i lekparken gör tjejerna gott.
Nyår firades in med mamma och syster Linn med familj. Ett lugnt firande för barnens skull. Men en trevlig 3 rättersmiddag blev det givetvis =)

    

Nu ser vi fram emot ett fint 2012 med många nya möjligheter.
Ny lägenhet väntar runt hörnet för oss.
Nya vänner att umgås med.
Förskola för Ninjas del till hösten ocg för min del är det jobb som ska sökas.

Men nu ska vi njuta av dag för dag!
1 Maria:

skriven

Tack. jag älskar att ta kort. Alltid varit ett intresse. har haft en tanke (i säkert 10 år) att gå en foto utbildning. men får inte röva ur vagnen haha..



härlig resumé på det gågna året =)

2 Petra:

skriven

Åh va fint du gjort =) Kul att läsa!

Kommentera här: