Dags för sittdel?

Det "jobbiga" med Ninja när vi är iväg eller ute är vagnen. Ja, det är ju inget problem när hon sover givetvis. Men när hon väl är vaken och vill se, då är det "jobbigt".
Ninja är en väldigt framåt tjej, som så gärna vill charma alla runt om sig. Har inte märkt av någon "blyghets"period på henne.
Det är som jobbigast i butiker. Då vägrar hon att ligga i vagnen. Även om suffletten är nere så hon "stirrar" upp i taket. Hon ska då bli buren och blir så nöjd så fort hon kommer upp ur vagnen.

Mina tankar på sittdel har därför blivit allt flera. Hon blir ju så glad så fort hon får sitta upp. Men samtidigt så tycker jag att det är för tidigt att sätta henne upp. Dock har jag inte brytt mig tidigare om jag ska vara ärlig, så jag vet egentligen inte varför jag gör det nu för.
Både Vilja och Meja fick sitta i sittdel redan från 4 månaders ålder då de också skrek så fort de fick ligga vakna i liggdelen.

Dock så rekomenderas de ju att ligga i liggdel tills de är 6 månader gammal, för deras rygg och sådär. Men sittdelen har ju faktiskt liggläge så de "sitter ju inte upp och sover" direkt. Och så mycket åker inte Ninja vagn heller för den delen.

Men jag är ju så nöjd med min liggdel på Buggan så jag vill ju egentligen inte. Men däremot tycker jag att det skulle underlätta med sittdel när man är iväg på vift. För att slippa bära henne hela tiden.

Hur gamla var era barn när ni bytte till sittdel? Ninja blir 5 månader på lördag.

Idag från dagis var ju Ninja vaken. Meja fick till slut offra sin nalle som ryggstöd åt Ninja. Så nöjd att få sitta upp så hemvägen gick väldigt lätt utan gnäll.

1 Anni:

skriven

Åh lilla nyfikna tjejen. Ja jag vet inget om de där men jag tycker hon ska få sitta så hon ser. Hon vill ju så gärna hehe

2 Johanna K:

skriven

Bytte till sittdel när Casper var ca 5mån, dels för att han blev så lång o sen var han intresserad av att se..de flesta av mina kompisar har gjort d vid 5 månader med :)

3 Maria:

skriven

fem månader här med om jag inte minns fel :) men han var ju som meja, stabil "tidigt" och rätt stor som 5 månader.. (8,5 kilo och 68 lång).. En stund skadar nog inte.. Hon blir ju nöjd och glad :D

4 Malin:

skriven

Med Buggan är det ju ingen "fara" att ha sittdelen till små bebisar då den är ergonomiskt utformad, allt för att passa deras små kroppar. Moa hatade att åka vagn när hon var bebis, hon skrek i stort sett JÄMT! Så vid 6 mån då vi köpte vår Bugga fick hon börja sitta upp och har älskat att åka vagn sedan dess! Liv ligger fortfarande (blir 8 mån på torsdag) och verkar inte ha något behov av att vilja sitta. Hon är så nöjd! Men om jag ska ha henne i sittdelen på syskonvagnen så kommer hon att åka framåt då den inte går att ha emot sig... Så jag är glad att hon drar ut på det :)



Kram

Kommentera här: