Mitt i veckan dag

Morgonen stressar fram denna mitt i veckan dag. Känns som om jag inte hinner med allt som behövs, men egentligen gör jag mer än jag behöver.

Frukosten är intagen och som vanligt blir mamman kvar ensam vid köksbordet. Hur kommer det sig att barnen inte sitter kvar? De gör ju det på förskolan. Men men.. Vi är vana vid det här hemma nu så.. Men lite tur så kanske de uppskattar stunderna vid köksbordet senare i alla fall.

Tyvärr så verkar denna dag inte bli så speciellt bra. Känner av en halsinfektion av något slag. Lite lagom som om jag blivit strypt inifrån liksom. Ingen bra känsla det inte. Men bara att bita ihop. I med några fina tabletter till halsen så är jag snart på benen igen!

Kort dag på jobbet idag. 9-13. Därefter springa och hämta barn på förskolan. Åka iväg och handla till dagens middag. Vägrar köpa grönsaker på Hemköp i Torshälla. Dyrt och inte så jätte fräscht heller tycker jag. Så Ica Maxi får det bli.

Laga middag så den är klar tills maken kommer hem från jobbet. Han byter dessutom arbetsplats idag så han komma slippa åka till Mariefred varje morgon... Det känns bättre att ha honom nära!

Sen blir nog våran eftermiddag riktigt lugn. Försöka vila upp mig lite grann kanske!
Men nu är det dags att göra det sista här hemma innan vi springer iväg till förskolan och jobb!

Hoppas att ni får en härlig ondag. Vad ni nu än gör!

Kommentera här: