Fixa och trixa inför kalaset

Idag har jag haft lite egentid med Vilja. Vi for iväg och uträttade lite fix inför kalaset. Besökte bland annat mitt jobb för att skriva ut ett papper, då våran skrivare inte riktigt vill hänga med just nu. Så vi passade på att ta en fika med Karin, Peter och Cia. Vilja fick dessutom ett gratulationskort av Karin. Karin hade tänkt skicka det med posten, men i och med vi kom förbi så fick Vilja det i handen direkt! Tack snälla Karin! Vilja är mer än nöjd!

 
Så for vi vidare och köpte lite smått och gott till de godispåsar som Viljas små kalasgäster ska få. Påsarna har vi dessutom gjort klart här hemma nu på eftermiddagen! Blir nog bra tror jag!

 
Tog en liten lunch på Ica Maxi, korv med bröd, innan vi kilade in dit för att leta några finare skor som Vilja kan ha på sitt kalas, men vi hittade inga. Får bli en tur till Tuna Park senare idag eller imorgon eftermiddag.

Har dessutom hunnit skicka in bild till tidningen också. Så på fredag får ni hålla utkik efter Vilja i tidningen. Får försöka hinna köpa tidningen också på fredag. Vi ska ju ner till Kolmården, men om inte annat får nån annan köpa tidningen åt mig =)

Just nu är tjejerna iväg med maken hos Mummi och Ukki. Mummi har bakat bullar till kalaset så vi ska frysa ner dem här hemma så de är färska på lördag! Mums! Älskar Mummis bullar, och jag är inte ensam om det =)
Jag tog mig en liten vila. Stressen tar ut sin rätt. Inte lätt att ha semester känner jag. Har ändå på tok för mycket att göra. Tur att syster Linn kommer hit imorn och bakar med mig. Sen bör allt vara klart tills kalaset!

Mamma kommer hit ikväll och vaktar tjejerna, medan jag tar med mig maken till pubquizet ikväll, så passar hon på att klippa Viljas lugg så den är fin till lördag

Kommentera här: