Fint ute

Jag och mamma åkte till Blomsterlandet för att kika på blommor. Vi har länge pratat om att det behövs nytt ute på vår uteplats, men jag har inte riktigt tagit tag i det. Men nu blev det nog ett ont måste. När mamma besämmer!

Så i mina fina amplar vid köksfönstret fick prydnadskål fylla ut. Och så vit mossa för att gömma kanterna på innerkrukan.

 

 

Och likaså blomlådan på staketet fick sig nytt också. Ljung, som håller hela vintern, och så vit mossa för att täcka innerkrukorna på dem också.

 

 
Så jag tyckte det blev riktigt fint!

Till advent sen så blir det en liten julgran med belysning på uteplatsen. Det ser jag fram emot. Vill dessutom ha en trädgårdstomte till julen. Och så nån fin ljuslykta som passar in ska jag nog också leta efter.

Men nu är jag nöjd över uteplatsen, grön-mässigt i alla fall!


 
Städad och fin butik. Bra priser med varierande utbud. Bra kvalité på blommorna!
 
 

Kommentera här: