En gräsänkas dagbok del 4

Att vara helt själv. Kommer aldrig att bli min grej. 

Jag lämnade av tjejerna hos farmor klockan tre igår. Jag sprang hem och kastade mig in i duschen och åkte sen och hämtade upp Malin. Vi for till Ica Maxi för att handla lite till kvällen. 
Väl hemma igen bytte jag om och gjorde mig redo. Hann dessutom ta ett varv med dammsugaren också, vilket var välbehövligt efter all lek som barnen hade för sig..

Först kom Madde. Då beställde vi mat via Onlinepizza. Medan vi väntade kom Linda också. Vi åt och drack gott och skrattade ganska så mycket. Åt både det ena och det andra. 
Madde gick hem vid tio, då hon skulle upp och jobba idag. Typiskt mig att alltid pricka den helg då hon jobbar, det gjorde jag sist också. Linda och Malin var kvar till elva då deras skjuts kom. Tack så jätte mycket för att ni kom och gjorde mig sällskap igår tjejer! Det betydde väldigt mycket för mig!
Själv stupade jag i säng. Men att sova själv är inte min grej och kommer nog aldrig att bli det heller, eftersom jag inte är van att vara själv.

Blev en liten sovmorgon ändå. Men att bli påmind om tjejerna så fort jag tittar på mobilen är inte roligt. För jag saknar ju dem riktigt mycket.

 
Maken ringde med FaceTime så honom fick jag se. Nu känner jag av hur mycket jag faktiskt saknar honom också. Fast det är en upplevelse att vara ifrån varandra också. Och välbehövligt med för den delen. Blir lite som ett avbrott i vardagen. 


Nu är jag uppe. Dricker en kopp kaffe medan jag väntar på att äggen ska koka färdigt. Sen blir den en god frukost i min ensamhet. Längtar efter tjejerna, men de kommer hem om nån timme eller två ♥

Kommentera här: