Det är nästan alltid trevligt att jobba

Men det finns stunder då jobbet inte alls är så jätte trevligt. Som nu i kväll till exempel..

Jag slog på stort och tog med mig familjen på jobbet ikväll. Bäversafari. Tjejerna har ju tjatat hela sommaren på att få åka. Så idag, i och med att det är sista gången på torsdag, fick de följa med.

Vädret var ju inte det soligaste eller varmaste, så jag hoppades på tidig aktivitet hos bävrarna. Det gick sådär..
Vi puttrade på längst ån upp mot värmeverket. Där vände vi båten för att sakta ta oss hem och se bävrar simma.
Men lagom till att båten blev vänd så kom regnet. Och regnet höll i sig.

Bäver såg vi en av precis när regnet börjat. Den simmade fint så alla passagerare (som idag var 15 stycken) fick chansen att se. Så fortsatte vi neråt Torshälla. Men när vi kom till Gap Sundin bron så stängde vi av motorn och stod stilla under för att undkomma regnet. Flertalet passagerare var redan blöta, men vi försökte hålla gott mod. Passagerarna var någorlunda tysta och en bäver simmade in under bron den också. Även denna gång fick alla passagerare chansen att se bävern.

Det var rätt skönt att hålla sig kvar under bron för att slippa regnet. Men när aktiviteterna uteblev från bävrarna så tog vi oss hemåt. I spöregn.
Jag stod upp hela vägen hem, för sittunderlägget var totalt blött. Jackan, som är lite vattentät, sög åt sig så mycket vatten den kunde på så lite tid som möjligt. Jag var blöt hela vägen in till skinnet. Regnet rann från mitt hår ner över ansiktet. Jag var kall, likaså min familj.

Men de övriga passagerarna sa inte mycket om regnet. När vi väl kom till Torshälla igen så tackade de för en trevlig tur. De hade ju trots allt fått sett bäver, något vi inte kan lämna någon garanti för. Men ännu har vi inte gått hem utan ha fått sett någon, eller några.

Vi styrde båten mot dess plats och plockade snabbt ur allt. Genomblöt hoppade familjen in i bilen och åkte hem. Alla klädde av sig i badrummet och tjejerna tog snabbt på sig pyjamas och somnade i sina sängar.

Jag sitter här i köket med morgonrock. Håret är fortfarande väldigt blött och jag är kall i hela kroppen. Men jag unnar mig en kopp varm choklad från min Tassimo-maskin. Det är jag helt klart värd!

Imorgon är det en ny arbetsdag. Som förhoppningsvis blir lite torrare än den jag hade nu ikväll.
Men det är väldigt tur att jag trivs så himla bra på mitt jobb med mina kollegor! Vare sig det regnar eller inte!

 

Kommentera här: