Tid för pyssel

Denna semestervecka började inte med det roligaste vädret. Igår regnade det i stort sett hela dagen. Så jag och Vilja tog oss in till stan och köpte papper för att kunna göra hennes inbjudningskort till hennes kalas. Det gäller att få ut dem så tidigt som möjligt i och med att folk har semester.
Så till kvällen fick jag i alla fall ihop alla kort som ska skickas ut till hennes tjejkompisar i skolan. 10 tjejer är bjudna till just det kalaset. Vi har ju många vänner med barn i tjejernas åldrar så vi får liksom dela upp det lite. Så vi startar kalasdagen med ett litet kalas med tjejkompisarna och sen blir det vänner och sedan släkt.



Korten är redo för att frankeras och skickas iväg.

Idag fick de två stora tjejerna varsin uppsättning med FunLooms också. Så nu pysslas det armband för hela slanten här hemma. Vilja har ju fått in snitsen redan då hon har vänner som gjort armband när tjejer varit hemma hos dem. Meja däremot har lite svårare för det, men det lossnar snart för henne också och makens armar lär bli täckta av armband av snoddar istället för pärlor.



Jag fick ju visa första gången så jag lyckades göra ett armband. Nu håller de på själva.
Nu skiner ju dock solen ute så jag hoppas att tjejerna går ut och leker en stund innan det är dags att gå in och ta kväller. Även om kväller blir senare nu när det är semester, men så sent blir det ändå inte!

Det är rätt skönt med regniga dagar även på semestern. Då kan man göra lite annat smått och gott! 

 

Kommentera här: