En praoelev på jobbet

Idag fick jag med mig en praoelev på jobbet.
Vilja är nämligen för snorig för att gå till skolan, men maken hade viktiga möten på förmiddagen och jag är den enda "ordinarie" personal på kontoret just nu, så jag kunde inte heller vabba.
Men hon är ju pigg i övrigt, så då kan hon lika bra sitta med här på jobbet en stund. Tills maken kommer loss från sina möten och kan hämta upp henne.

 
Minns själv när man var lite halvdålig och mamma jobbade på detta kontor. Då fick jag följa med och hjälpa till så gott jag kunde. Mest sitta och rita i och för sig, precis som Vilja gör nu. Men det var riktigt härligt att få vara med mamma på jobbet. Äta frukost och lunch med henne och kollegorna.

Frukost har Vilja fått äta här med oss, lunchen hoppas jag att maken kan lösa av. Även om jag nu tycker det är lite mysigt att få ha henne hos mig ändå!

Nu ska jag fortsätta med mitt här på jobbet.
Är i alla fall glad att det gick att lösa på detta viset för idag!

Kommentera här: