Smärtan får inte ta över

Igår stämplade jag 77 kuvert, men en ganska dålig stämpel. Vilket i sin tur resulterade i att min handled grät på jobbet. Men det fick inte ta över. En kopp kaffe och chefens Mousetrapper, kopplad till min dator, så kunde jag fortsätta jobba.

Så fort jag klev innanför dörren hemma åkte min handledskena på och den har suttit på hela natten. Försökte ta av den när jag skulle sova, men det gick inte.


Så nu sitter jag här och har lite smått ont i min handled och arbetar ändå.

Tyvärr så packade min rygg ihop när jag lämnade de två små på förskolan också. I ryggslutet. Det hugger som tusan. Hela tiden. Fick vända hem och hämta värktabletter för att sedan gå upp till jobbet.
Skulle väl kanske ha varit hemma, men vill inte lämna mina kollegor i sticket. Så här är jag nu ändå. Vila får jag göra ikväll.

Har dessutom min lilla praktikant en stund idag också. Hon ska sen praktisera eftermiddagen hos sin mormor. Är så otroligt tacksam för all hjälp vi får. Igår eftermiddag tog farfar först hand om Vilja och sen fick hon vara med farmor en kort stund. Det har betytt massor för oss.

Så nu ska vi komma på vilken lunch vi ska äta idag sen blir hon hämtat av sin pappa och levererad till sin mormor då jag måste iväg på utbildning i eftermiddag!

Kommentera här: