Vård av barn

 

Idag har maken fått varit hemma med två sjuka tjejer. Meja och Ninja.
Ninja har under helgen varit lite hostig och snorig, men inget märkvärdigt sådär. Men så kom Meja upp imorse och sa att hon hade ont i halsen. Så då vart Ninja genast mycket sämre så hon också skulle vara hemma.

Jag och Vilja tog oss iväg till skolan och jobbet. Tänk så smidigt allt går när man bara har ett barn med sig. Så jag kom ju till jobbet mycket tidigare än jag skulle. Då slapp jag i och för sig stressa.

Arbetet flöt på bra idag. Så mycket som jag kunde göra iaf. Mitt nätverk låg nere så jag kunde inte använda datorn och min fasta telefon fungerade inte heller. Så jag kunde varken kolla mejlen, lägga in helgen extra komp-tid eller gör något över huvudtaget. Så jag tog mig ner till kontoret istället för att skriva ut veckans schema för arenan. Smet hem på lunch med familjen så maken skulle slippa ta sig ut med barnen.

Så tillbaka till arenan för att ta emot sista klassen från Slagstaskolan innan jag fick hämta hem Vilja klockan 15.00. Tänk att en timme tidigare hämtning gör så himla mycket!

Tillsammans lagade jag och maken middag.
Sen tog jag, Vilja och Meja med oss mormorn till skoaffären. Allvädersstövlar till tjejerna och vinterskor till mormorn. De blev så nöjda med sina nya stövlar. Vilja vill ha sina till skolan imorgon och Meja önskade hon skulle gå ut med sina. Som tur är så har mormorn tagit semester imorgon och på onsdag för att kunna ta hand om tjejerna så jag och maken slipper vabba. Är lite sådär med att ringa henne samma dag, men annars så tar hon gärna ut en semesterdag hit och dit och tar hand om tjejerna. På så sätt slipper ju både jag och maken avdrag på lön. För det är ju inte alls roligt. Men Mejas hals verkar vara bättre och Ninja är ju inte alls så sjuk som hon vill att hon ska vara. Så två dagar med mormor så är de nog igång igen! Det innebär ju att Meja får gå ut i sina skor när hon ska hem till mormor imorgon. Det ser hon fram emot!

Jag värmer mig med en kopp glögg just nu. Ska snart ta mig ner till Torshargshallen för låsning. Alltid bra med extra komp-tid sådär. Dessutom har jag ju så nära dit.
Men fram tills det är dags att gå och jobba så ska jag försöka hinna med lite här framför datorn också!

Ha en fin kväll kära ni!
 

Kommentera här: