Hemma hos oss - vardagsrummet

Igår unnade mamma mig en ny vardagsrumsmatta Tyckte att den gråa vi hade innan var för mörk då soffan är ännu mörkare. Så mamma betalade en matta som jag tittat ett tag på!

 
Det satte ju bra nog lite press på att jag skulle städa också. Damma, dammsuga och plocka. Så jag fick snällt börja med att putsa fönster. Äntligen! Har dragit på det alldeles för länge. Fick låna mamma fönsterputsmaskin så det gick ju ganska smidigt ändå! Alla fönster utom lekrummet fick sig en omgång. Det fönstret är lite skyddad av vår uteplats och har inte blivit utsatt för någon byggställning.

Så medan jag ändå var igång så gjorde jag i ordning överallt i vardagsrummet. Har dock ångest över att jag fortfarande inte målat gunghästen, som jag skulle målat för länge sen. Så vore det inte för att vi ska iväg senare ikväll så hade jag nog kunnat dra ett varv med grundfärgen redan nu.


De små metallhusen köpte jag på Netto för ett tag sen när de var med på annons. Netto kan ha bra fina inredningssaker ibland. Blommar köpte mamma på Blomsterlandet, ljuset är köpt på Rusta och bokstaven H (som står för just våran familj) är köpt på Underbara Hem. Tycker det ser riktigt bra ut. Om man nu bortser från den träfärgade gunghästen!

 
Sista jag var på IKEA köpte jag papperslådor i lite finare modell som fick plats i bokhyllan. På så vis kunde vi dölja allt smått och gott som alltid, av någon konstig anledning, blir uppställda i bokhyllan fast de inte ska vara där. Dock stör jag mig väldigt mycket på att tv.n är för stor. Men är ju tacksam över att vi har möjligheten att ha den då våran gick sönder för ett tag sen. Det blir väl kanske bättre sen får jag hoppas!

Ja, nu har ni sett ett av våra rum här hemma. Vi håller på lite här och lite där och förnyar oss, så ni får nog nya inlägg om vårt boende vid andra tillfällen också!
1 Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

skriven

så fint

Kommentera här: