Dags för tjejhockey

Idag klockan 09.00 drar säsongen för tjejhockey igång. Onsdagens träning var bara en uppvärmning (som tyvärr bara våra tjejer var med på) Men idag är det dags. Blir fika och information om säsongen efter träningen.


Alla tjejer är taggade och redo för en kall säsong. Jag är knappt redo. När jag dessutom vaknade lite snuvig. Men på med värmedress så ska jag nog överleva. I bästa fall får jag värma mig i caféterian med en kopp kaffe.

Efter träningen får tjejerna äta ett litet mellanmål då Vilja har en paus på 1 timme och 40 minuter innan hon går ut på is igen med sitt 07-lag. Vi kommer att lägga fokus på Flickor B på söndagar, men orkar Vilja så får hon självklart får delta i 07-lagets träning samma dag. Allt är helt upp till Vilja. Men som hon njuter ute på rinken.
När Vilja går ut på is igen så åker jag och de andra två tjejerna hem till värmen istället. Passar på att veckohandla och lite annat fix!

Så nu måste vi strax göra oss redo med frukost så vi kan åka om ett litet tag! Jag hoppas att ni får en härlig söndag.
 

Kommentera här: