Fest i omgångar

De senaste dagarna har bestått av festligheter för min del. Det har varit riktigt trevligt faktiskt!

I torsdags blev hela Torshälla stads förvaltning inbjuden till decemberfest. Vi blev ca 460 personer så festen blev flyttad till Pingvinen vid Parken Zoo istället för Havet, på Elite Hotell. Gjorde mig ingenting.
Satt tillsammans med mina 4 kollegor. Hade mer än gärna sluppit ena, men man kan väl inte få allt här i världen?! Hur som.. Syster Anni gjorde mig så fin så. Temat för kvällen var ju glitter, så då blev jag tvungen att köpa en ny klänning för kvällen.


Det blev framträdande av bland annat vår förvaltningschef. Så härligt att människor kan bjuda på sig själva. Sen var det lite trolleri innan ett band klev upp på scen och avslutade kvällen med lite dans.
Helt klart en lyckad kväll tycker jag. Så härligt att få se så många kollegor runt om som man sällan träffar ändå. Till exepel träffade jag min gamla ansvarslärare (åk 7-9) Men helt klart en kväll jag kommer minnas.

Vi stal dessutom med oss inredningen hem. Fick knappt plats i bilen. Men fint var det..


Igår var det återigen dags för festligheter. Min lilla enhet hade gått ihop och bokat catering från Grimman med julbord ner till jobbet. Tror vi var 18 stycken som deltog och då var det några utifrån också som kom. Tycker vi har en riktigt härlig atmosfär hos oss. Vi kommer så bra överens och kan umgås utanför jobbet också.


Det fick dock bli en enklare sminkning och klädsel igår. Blev en tidig kväll dessutom då jag har arbetshelg och min arbetsdag börjar 6:30.

Nu är ju dock min arbetshelg slut. Barnen (och maken) är på kalas på Leo's Lekland. De bör dock vara på väg hem snart. Hade ju gärna varit med, men det är ju nackdel med att jobba helg. Man missar en hel del.

Ikväll blir det lite mer festligheter då vi ska hem till mina svärföräldrar och äta middag. Fira svärfar lite i efterhand nu när de har kommit hem. Det är tomt här hemma utan killarna. Men samtidigt lite skönt. För har hunnit städa lite efter dem nu. Regn och hundar är ingen mysig kombination.

Jag ska göra mig redo för att bli upphämtad här hemma. Blir ju en tidig kväll idag också eftersom arbetsdagen börjar lika tidigt imorgon igen.

Ha en fortsatt trevlig lördag kära läsare!
 

Kommentera här: