En stund på förskolan

Igår kompade jag ut efter lunchen för att vara med Ninja på förskolan en stund. Vi hade inbokat utvecklingssamtal och Ninja bad mig vara med henne en stund!


Hon var så nöjd när jag kom. Visade fint att hon ätit blodpudding med lingonsylt och fått sylt på tröjan. Men hon åt mycket, och det var hon nöjd för!

Utvecklingssamtalet gick jätte bra. Hon fick stolt visa upp sin pärm där olika mål i läroplanen finns dokumenterade och skulle berätta precis vad alla hette på varje bild. För hon har ju massor med kompisar på avdelningen och på hela förskolan också. Ninja är en hjälpsam tjej på förskolan, vill alltid vara dukvärd, hjälper till med de små barnen som börjat på förskolan. Hon älskar bebisar! Ninja är kreativ och oftast väldigt snäll. Det är inte ofta hon behöver säga förlåt till sina vänner, för hon gör dem sällan illa. Varken med ord eller slag. Det glädjer mig!

Sen var det dags för mellis. Ninja hade meddelat sin personal att jag gärna ville ha en kopp kaffe till mellis. Så det fick jag ju självklart. Skippade dock något att äta. Men Ninja åt en tallrik med filmjölk, havrekuddar och bananpengar.

Ninja var stolt och jätte glad när vi lämnade förskolan efter mellanmålet för att hämta systrarna på fritids. Hon längtar tills jag kan vara med henne över lunchen också. Vi får helt enkelt se när det tillfället ges! Jag hade i alla fall en härlig stund på förskolan igår!
 

Kommentera här: