Semesterdag nr 2

Igår tog  vi det lite lugnare i alla fall. Inga större utsvängningar direkt.

Vi började förmiddagen med en picknick på golvet i vardagsrummet. Vädret var så ostadigt så vi vågade oss inte riktigt iväg ut. Men det hade ju sin charm det också. Tjejerna njöt och fikat var ju gott så.


Sen tog vi oss in till Lilla Stadsmuseet. Där har vi aldrig varit så det var spännande även för mig. Att läsa om våran stads historia var spännande på ett sätt även för barnen. De var jätte glada över vår utflykt. De satt snällt på golvet vid punkterna och jag fick läsa ur broschyren för dem, men när till och med en mamma med två barn gapade och sprang fram och tillbaka så blev tjejerna lagom störda och tappade intresset för att lyssna. Men vi kom till punkt nummer 10, så vi får ta nya besök där och beta av flera punkter. Det var totalt 64 stycken. Men tillbaka vill vi. Och förhoppningsvis möter vi bara människor som försöker uppföra sig lite.

 



Sen for vi iväg på lite shopping. Såndär tråkigt men behövlig shopping. Så som resväska till maken, kuddar att ha i bilen på resan till sommarstugan. Sån tråkig shopping ändå.

När vi sen kom hem så gjorde sig delar av familjen sig redo att åka på speedway. Vilja har fått några tonårsfasoner så hon ville inte alls följa med. Men maken och de andra två hade det jätte härligt. Meja och Ninja skötta sig dessutom mycket bättre när inte Vilja var med.


En speedway-filt köpte dem där som de är jätte stolta över. Och Ninja blev lite starstucked när Kenni Larsen gick förbi vid depån och hon ropade heja Kenni. Han log så snällt tillbaka till henne.

Jag och Vilja åkte istället till Tuna Park. Lite rolig shopping fick avrunda denna dag.


En ny handväska till Vilja, då hennes är trasig. Nytt nagellack till mig och en ny t-shirt. Så det blev lyckat!

Vi avrundade vår shoppingrunda med en fika. Vilja ville så gärna ha apelsinjuice och en kaka, så jag tog mig en liten latte och så satt vi där, bara hon och jag, och diskuterade inför hennes kommande kalas.


Tänk att lilla tösen snart fyller 8 år.
Vi rundade av hemma med att kolla på Mamma Mia. Så jag lyckades faktiskt hålla alla tjejern vakna till 22.40 igår. Alla tog sovmorgon kan jag lova er. Men det var en mysig kväll framför tv.n!
 

Kommentera här: