Frukost och teori

Börjar bli lite smått nervös inför morgondagens första utbildningsdag på RARB-körkortet.

Idag ringde MABI mig för att meddela att min bokade bil kommer klockan 15.00. Den skulle egentligen blivit levererad till Brogatan, men fick killen i telefonen att leverera den till kontoret istället. Så får mamma (enhetens assistent) ta emot bilen tills jag kommer lös och kan hämta upp den. Killen i telefonen ville även veta ifall jag var ensam att åka, då han hade tänkt sig en mindre transportbil. Så en Ford Transit får jag köra med fram och tillbaka till Västerås de kommande tre dagarna.

Idag är jag på arenan och har det ganska lugnt. Så jag passar på att läsa teori istället. Samtidigt som jag äter frukost dock. Men nu har skolan kommit hit så det har blivit lite livat. Passar på att ta en kort paus i läsandet. För det är ju inte sådär jätte intressant ändå. Inte när jag redan läst boken två gånger tidigare.


Men jag vill verkligen lyckas med detta. Och teori har alltid varit min svaga sida. Det praktiska är jag inte ett dugg nervös över. Men det är något med teorin. Men den ska självklart också funka utan problem!

Så när skolan sen kommit igång med sin idrott (som tack och lov är ute på gräsmattan) så kan jag fortsätta min läsning en stund!
 

Kommentera här: