Glossybox oktober 2016

Det är alltid lika spännande att unna sig något nytt varje måndag. Speciellt när man inte väljer innehållet själlv. 5 skönhetsprodukter anpassat efter min egna skönhetsprofil, så just du och jag kanske inte alls får samma produkter. Det tycker jag är lite unikt!

Detta var i alla fall Glossybox nummer åtta för min del.

Månadens Glossybox innehöll:

UNANI Illumination Milk Cleaner
En mild rengöringsmjölk som jag genast började använda. Huden kändes faktiskt väldigt ren efteråt. Helt klart något jag kan fortsätta använda faktiskt.


TRIFLE COSMETICS Lip Parfait Buttery Lip Cream "Nude Rose"
Läppstift som jag testade en gång och tyvärr tvättade bort lika snabbt igen. Den kändes väldigt torr och lämnade små flagor på mina läppar. Även en på tok för ljus nyans för min del så jag såg bra blev ut. Inte en keeper med andra ord. Schysst dock att hylsan var miljövänlig. Mer såna förpackningar tycker jag!


MERCI HANDY Hand Cleansing Gel
En liten smidig handgel som passar perfekt i handväskan. En doft av blommor gjorde att jag luktade lite extra på mina händer och tyckte dem kändes rena. Helt klart en keeper för min del.


CETAPHIL Facial Moisturizer
Denna produkt har jag använt mig utav varje morgon. Ansiktet får en mjuk och len start på dagen efter rengöring. Även denna känns lite som en keeper i fortsättningen.


PEPSODENT Whit Now Glossy Chic
Som jag fastnade för denna tandkräm. Den både smakar bra och håller tänderna fräscha länge. Även maken tyckte den var bra. Men han låter mig ha den i fred och använder slut på den vi hade innan. Tandkrämen skummar inte allt för mycket, vilket jag tycker är skönt. Avskyr tandkräm som skummar över i munnen faktiskt. Denna blir alldeles lagom skummig.


Så.. Jag är helt klart nöjd med boxens sammansättning av produkter. Att läppstiften inte föll mig i smaken gör ju inget sådär. Just att det var ett läppstift med o boxen gjorde själva sammansättningen bra.

Man fick även med en liten provdoft från AXE eftersom det är "Movember". En ganska kraftig doft, men som passade min make väldigt bra. Kanske kan det vara något som passar honom lite till vardags då man kanske inte behöver slösa på de allra dyraste parfymerna man har..


Att boxen dessutom, som denna månad är designad av en prenumerant, passade riktigt bra i min inredning i köket gjorde bara denna box lite mer älskvärd.


Om du också är sugen på att testa på Glossybox för 139 kronor i månaden så tycker jag att du ska surfa in HÄR för att läsa mer eller fixa till en prenumeration. Det går att köpa boxar löst också, ifall man inte vill binda upp sig på något! Helt klart något jag känner att jag är värd varje månad!
 

Kommentera här: