Jag kände mig nöjd

I förrågr på jobbet gjorde jag, i alla fall vad jag tycker, en riktigt bra arbetsdag. Även om den bara varade till lunch. Jag körde ättika i en del lekparker för att lättare få bort ogräset. I lekparken Skeppet så körde jag både lövblås, krattning av all sand och så vända sanden i sandlådan. Jag kände mig så nöjd när jag gick hem. Att min arbetsdag faktiskt var bra.

Under natten till igår hade jag tydligen legat och gnällt och vridigt migi sängen, enligt maken. Så när jag vaknade på morgonen hade jag så ont i mina armar att jag knappt orkade lyfta kaffekoppen. Hade ju lagt in om kompledigt på eftermiddagen, men det fick jag ändra till hela dagen istället.

Kanske var jag överambitiös på arbetet och ville för mycket. Och då får kroppen lida. Men jag känner fortfarande att jag var nöjd över den dagens arbete.


Igår var jag soffliggandes hela dagen. Somnade till en stund innan lunchen på soffan så maken väckte mig när han kom hem med lite lunch. Men annars låg jag bara där och tittade på Netflix.

Hämtade hem tjejerna vid klockan tre. Mamma kom och lagade middag. Maken tog tjejerna till hockeyträning och mamma tyckte vi skulle ta en fika. Och att jag kom ut lite grann. Så det blev en liten fika vid Sigurdsristningen. Ganska mysigt där, då jag aldrig varit där tidigare. Men jag frös en del så fikan blev ju kort. Men det var ändå skönt att komma ut lite grann.

Nu laddar jag upp med två lediga dagar. Tjejerna är på skolan och förskolan. En kommande arbetshelg väntar för att sen köra en hel arbestvecka. Om kroppen orkar med vill säga. Men jag blickar framåt.
Nu ska jag äta upp min frukost och ta tag i tvätten som har hamnat efter en del.
 

Kommentera här: