Don't look back in anger - avslutningsveckan börjar

Tonerna till Oasis singel Don't look back in anger sköljer över mig medan jag sitter framför datorn. På repeat, hög volym. Rösten från Noel Gallagher ger mig gåshud. Stärkande på något vis. Trots att jag bara var 10 år när den släpptes så har den fastnat. Nu känns den väldigt akutell för min del..

Don't you know you might find a better place to play? 

 
Det är en bra låt att starta denna avslugningsvecka. En vecka full med avslut. På både gott och ont. Kanske mest gott. Det vet jag inte ännu. Men jag intalar mig att allt är på gott. Risken finns ju dock att jag blir besviken och det är jag väl medveten om också. Veckan fylls även med ångest. Uppbrott från en stadig grund. Eller har den ens varit stadig från första början? Jag trodde det. Där hade jag fel. Men jag såg framåt. Och framåt är nu. Om en vecka. Där är framåt. Dit jag såg och dit jag faktiskt hamnade.

Don't look back in anger I heard you say. 

Det blir bättre. Dag för dag. Ledig dag imorgon. Sen 3 dagar kvar. Jag räknar ner både med ångest och förtjusning, glädje och sorg!

 Don't look back in anger I heard you say.
A least not today.
 
1 mammatillmirakel.blogg.se:

skriven

Älskar den låten ! ♡

Kommentera här: