En påskafton

Morgonen började med påskmys här hemma för tjejernas del. En varsin påskpåse med lite blandat fick de utav oss tillsammans med ett smycke i presentpåse med presentsnöre. Och så fick tjejerna en varsin liten godispåse från min vän Karin, i och för sig redan i onsdags, men de fick snällt vänta tills idag med att öppna dem. 
 
(här ser ni dessutom mitt påskris med mina ull-lockar i vitt och grått..)
 
Sen var vi i full färd med att fixa med både oss själva och med hemmet inför påsklunchen med min familj. Både Ninja och Vilja ville locka håret idag och Meja var lagom nöjd med sina lockar hon redan hade. Klänning och kjol valde de alla tre. Maken började med att förbereda maten under tiden och när jag och tjejerna var klara så slöt jag upp med honom i köket och tillsammans lyckades vi få till en riktigt bra påsklunch. Familjen började samlas i köket, min bror hämtade ner min mormor och vi alla slog oss ner till bords både i köket och i vardagsrummet. 

 
8 vuxna och 9 barn. Alla åt och drack påskmust. En annanaspaj fick stå för efterrätten till oss vuxna medan barnen mumsade i sig glass i mängder. Sen började min familj att göra sig redo att gå hem. Storasyster hjälpte mormor hem igen. Mamma delade ut påskägg till alla barnen och när dörren stängdes efter sista gästen så stupade jag i säng med min matkoma. Och matkoman höll sig dessutom i länge. Jag har ännu inte ätit något efteråt. Barnen har fått lite kvällsmål, men några större mängder ville inte de heller ha. De har ju stundom ätit godis under eftermiddagen dessutom. Men nu är de nattade sen en stund tillbaka, och jag ska lägga mig raklång i soffan en stund med maken och titta på tv. Blir förmodligen en tidig kväll för mig också idag. 

Denna påskafton låser jag in i hjärtan. Tid med familjen ♥
 

Kommentera här: