Inför påsken

Efter middagen tog jag och tjejerna med oss mamma/mormor på en promenad för att plocka hem lite björk till påskriset. Vi gick längst skogen vid vårt jobb och vi fick med oss lite lagom knippen hem. Mamma skulle ha två mindre och hem till oss skulle vi har tre mindre och en större.

 
Tjejerna tyckte det var skönt att vara ute och gå en stund. På hemvägen gick Vilja och Meja och höll varandra i handen. De gör ofta det. De har nog alltid gjort det nu när jag tänker efter. Ofta hand i hand när vi går nånstans eller när de går ensamma till skolan. Hand i hand!

Väl hemma så var de väldigt hjälpsamma att sätta dit fjädrarna i sina ris. Är glad att jag faktiskt sparar fjädrarna från år till år, även om jag vissa stunder vill kasta allt i spoen för att jag inte orkar tvinna ut ståltråden igen..
Men till vardagsrummet tog jag faktiskt ullockar denna gång. Mer det blev ingen rättvis bild idag då solen försvunnit från den sidan av huset. Men ganska nöjd blev jag i alla fall.

 
Fyra varsinna små papperägg fick tjejerna i sina ris också. Viljas ris går i vitt och rosa medan Meja och Ninjas ris går i vitt och lila. Allt för att matcha deras sovrum. 

Jag tog alla färgglada fjädrar och pyntade ute. Den där parasollfoten får vara med om mycket. Både som adventsgransfot och som påskrisfot. Synd bara att den inte är så vacker. Men med fjädrarna blev det ju riktigt färglatt. I min lilla rabatt under köksfönstret växer det påskliljor och skilla just nu. Krokusen har gjort sitt och snart verkar det som om tulpanerna är på väg och kanske till och med min allium om jag läser knopparna rätt. 

 
Så nu har vi i alla fall börjat förbereda påsken här hemma. Det nalkas påsklunch tillsammans med min familj på lördagen. Mamma kommer med påskägg till alla barnen och vi får umgås helt enkelt!
Imorgon ska jag och maken på jakt efter små påskpresenter till tjejerna. De har en varsin liten påskpåse som vi fyller med små, små presenter istället för godis. 

Kanske hinner jag och tjejerna påskpyssla lite till innan lördag. Jag är ledig på torsdag så vi får oss 5 lediga dagar tillsammans från och med imorgon klockan 15.00! Som jag längtar!
 

Kommentera här: