Matkoma i dagarna två

 
Tjejerna passade på att spela Finns i sjön i väntan på lunchen hemma hos Mummi och Ukki idag. Jag körde också ett parti med Meja innan lunchen och åkte på förlust. Men hon var nöjd och det var ju tur.

Åter igen dukades det upp mycket god mat. Så god mat att man äter alldeles för mycket. Sen blev det ju såklart även efterrätt och fika på det. Jag var så mätt när vi åkte därifrån så jag lade mig i fosterställning under filten hemma i soffan och blev på så vis tvingad att titta på ishockey också. Jag orkade nämligen inte röra mig heller.
Tjejerna kom hem med både kinderägg och kulor från Mummi och Ukki som påskpresent. Mycket nöjda tjejer!

Men till slut klev jag upp och vi kunde åka och handla lite grann. Men någon middag var jag absolut inte sugen på alls. Så jag handlade hem lite mellanmål istället i form av kvarg. Den gick ner i alla fall. Imorgon är det jag och maken som lägger om lite kost och försöker vara lite mer snälla mot våra magar.

Matkoma två dagar i rad är kanske inte så jätte bra. Tur att det är ett tag kvar till nästa högtid (midsommar) Vi ska nog försöka hålla god nivå på maten fram tills dess. Nu blir det soffan igen med ett glas vatten innan jag somnar för kvällen. 

Jag hoppas att er påskdag har varit bra. Trots lite snö så har solen ändå visat sig här hos mig! 
 

Kommentera här: