Skoldisco

Jag minns själv när man gjorde sig i ordning inför kvällens skoldisco hemma. Med sin peng i handen gick man över till skolan och träffade sina kompisar där och hade kul hela kvällen. 

 
Det är ju min tur nu att göra i ordning mina tjejer för skoldiscon. Det blir liksom som om jag försvinner i tankarna när jag står där i hallen och gör i ordning deras hår. Vilja vill ha lockar med locktång. Det tar tid. Hon har så långt hår. Luggen ska sättas upp i hårnålar då den är för kort för att kunna lockas med det övriga håret. Men den växer så snart är hon där.
Hon var lite ledsen imorse över att hon inte hade någon klänning att sätta på sig till discot. Jag tänkte nog mest att det löser sig alltid. På ett eller annat sätt. Det löste sig med att mormor köpte en varsin ny topp till tjejerna efter jobbet idag. Så Vilja kunde ha sin nya topp tillsammans med en kjol och strumpbyxor. Hon kände sig riktigt fin när hon var på väg till discot.
100 kronor i sin plånbok så gick hon in. Jag hjälpte henne av med jackan och hittade Viljas kompis mamma. Den mamman skulle vara där hela kvällen, då hennes sons klass var arrangör av discot. Så jag kunde åka hem igen. Så skulle hon ringa om det var något. Jag plockar upp Vilja från discot om en timme ungefär.

Min syster är snäll och hämtar hem Meja och Ninja från ishallen vid samma tid ungefär. Så tjejerna får göra kväll här hemma. Även om det är ledigt imorgon så kliver de ändå upp tidigt. Och de behöver sin sömn! Sen får maken komma hem när han kommer hem!
 

Kommentera här: