Vi hänger på brä'gårn

Förra våren hade jag en plan för vår trädgård. Jag ville lägga grusgång och ha byggtimmer som kanter mot gräsmattan. Såg framför mig hur snyggt det skulle bli. Dock ändå lite jobbigt med tanke på att gruset skulle ramla över till gräsmattan och gräsklipparen skulle bli sämre. Men i mitt huvud såg det helt perfekt ut.. Tills maken började räkna på materialkostnader och så vidare. Då tappade jag suget till att fixa till trädgården.. Så vi skaffade lite fler trädgårdsplattor så vi kunde ställa dit vår lilla redskapsbod istället. Enkelt lösning. Mindre snyggt!

I år jag har nya planer. Först en plan. I och med att min rabatt under köksfönstret behöver fixas till. Så nya rabattkanter behövs fixas till. Så vi for iväg till Byggmax på eftermiddagen. Redan där tröttnade Ninja på vad vi höll på att diskutera så hon slog sig ner och spanade runt.

 
Vi kom inte riktigt överens på Byggmax så vi åkte vidare till K-rauta istället. Fortsatte först på samma spår som jag ville, men maken öppnade upp ögonen för något annat... Vi diskuterade vidare och tjejerna hittade en ny hög att slå sig ner på medan vi stod och räknade och funderade.



Det blir makens förlust. På hans idé faktiskt. För den var riktigt bra. Så bra att vi faktiskt (i alla fall enligt mig) måste göra om hela trädgården. I alla fall den plattbelagda gången. Vi måste ha trallgolv istället. Så det blev ju hans förlust. 

Vi åkte hem utan något material alls. Istället så började maken räkna på både reglar och trallvirke. Det blev inte så dyrt som jag hade trott att det skulle bli. Dock blev priset exlusive skruv då.. Och jorden som behövs. Så nu får vi se hur bygget tänker gå framåt. Blir ju en hel del att rodda i då också. Redskapsboden behöver ju flyttas och lite så. Vill ju helst ha det klart innan sommaren. Vi får väl se om maken har samma plan.. Det är ju trots allt han som får jobba. Jag får göra så gott jag kan helt enkelt!

Imorgon blir det förhoppningsvis lite mer fix i trädgården. Gå igenom tjejernas alla uteleksaker. Vad är helt/trasigt och vad ska vara kvar? Kanske blir det dessutom premiär för gräsklippning också. Gödningen har gjort sitt och stråna börjar bli långa! Allt ifall vädret tillåter. Jag har inte tittat morgondagens prognos!

Nu blir det kväller här hemma. Två av tre tjejer sover redan. Vi har ju trots allt varit ute en hel del idag. Solen gör sitt. Trötta med andra ord! Glad Valborg kära läsare!
 

Kommentera här: