Kaffe på sängen

Det bästa med att ladda kaffebryggarenn på kvällen innan jag går och lägger mig är att till 99% så kommer alltid Ninja in med en kopp kaffe till mig på morgonen. Hon sätter igång kaffebryggaren, tar fram en kaffekopp (står i och för sig framme bredvid kaffebryggaren) och tar fram mjölken och så kommer hon.

 
Idag var inget undantag. 07.05 klev hon in och ställde koppen på mitt sängbord och säger godmorgon lite snabbt innan hon försvinner iväg igen. Med telefonen såklart. Men det gör mig inget. Då kan jag ligga kvar i sängen och dra mig en stund innan de vill ha min uppmärksamhet.

Idag låg jag kanske dock lite väl länge i sängen så halv nio ville tjejerna att jag skulle kliva upp och fixa frukost. Så nu har de ätit sin frukost och jag sitter med kopp kaffe nummer två för dagen.



Vi har inga planer för dagen. Det regnar ute så vi blir kanske inne hela dagen och pysslar med hemmet istället. Har ännu inte kommit i ordning med mina kläder ännu, trots att byrån stått i sovrummet sen i torsdagsmorse. 
Men vi får se. Vad har ni för planer för idag då?
 
1 Bea:

skriven

Men så fina barn du har ❤️ Jag har en zombie-tonåring som helst kliver upp efter 12 - så jag skulle få vänta länge på mitt kaffe om han skulle fixa det 😂
Våra planer idag: jag ska och mysa med 2 råttor + 1 katt som jag tittar till då ägarna är borta idag. Sen ska vi kolla ny diskmaskin då den förra "brann" igår och dog.
Och sola + kaaanske bada 😊 För här skiner solen.
Kramizar

2 m:

skriven

Ptja, vad är planen för dagen ... ingen aning. Jag vill ju åka till Tärnsjö på festivalen men jag är inte en sån som åker ensam och allena. Eller jag har inte varit en sån förr iaf. Kanske borde rubba ännu en cirkel för att få in lite nya energier i mitt liv. Vi får se. Harvar man i samma gamla fotspår så hamnar man bara på samma gamla ställen sååå.

Jag kanske försöker röja lite i sovrummet. Det ser ut som hej kom och hjälp mig sen jag tog ner hyllan till hallen. Jag boostade mig med "lyxfrukost" för att få upp må-bra-känslan i kroppen.

Här är inte regnet ännu men gråväder. Hade önskat samma väder som igår när jag jobbade. Då sken solen.

3 Kattis:

skriven

Vilken service! Jag laddar också bryggaren kvällen innan men får ändå alltid hämta kaffet själv!😛
Planerna för dagen var att träna, storhandla och åka ut med båten en sväng...check på allt!☺

Kommentera här: