Tidig shopping till barnen

Hade absolut ingen lust att kliva ur sängen imorse. Men Ninja kom in med kaffe så det gick ju lite lättare att kliva upp. Planen var ju att komma iväg tidigt till Tuna Park för shopping, men jag var bra segstartad. Men 07.15 var jag parkerad och på väg in på H&M. 
Rickard tog med sig alla tre tjejer till ishallen så jag fick strosa på som jag ville. Det var ju en del som hade med sig barnen också, men det blir mest rörigt tycker jag. Dessutom får jag ännu bestämma vad de ska ha på sig, så ingen tjej som klagar i hälarna på mig att det är fel kläder.

 
Det blev en hel del. Vilja och Meja fick samma mängd; 1 par byxor och 5 tröjor. Ninja fick 3 par byxor och 4 tröjor. H&M kör ju just nu med topp+bottom för 99 kronor. Alldeles perfekt att ha till skolan tycker jag. Älskar printet på Ninjas byxor. Det blev ju samma på tröjan, men det går ju att kombinera med andra kläder också.

 
Så jag handlade för 1200 kronor när rabatten var avdragen. Det anser jag är bra pris. För själv fick jag ju bara med mig ett nagellack till mig själv. Men det är som vanligt. Barnen går först. Dock hade jag velat ha något nytt då vi ska iväg på 30års fest imorgon då en gemensam kompis har fyllt år. Men kanske hinner jag till Tuna Park en sväng till innan dess. Essie - baguette me not kommer passa mig alldeles bra!

 
Meja och Ninja är jätte nöjda över sina nya kläder. Vilja har ju inte sett sina ännu. Men nu ska jag ta och klippa bort alla lappar och märka med namn. Sen blir det att sortera in i deras byråar. Och dessutom kanske rensa ur lite som har blivit väl tvättpåverkat och för smått. En alldeles perfekt syssla såhär en regnig fredag!
 

Kommentera här: