Tre lyckliga tjejer

Det var tre lyckliga tjejer som sprang in i ishallen igår på open ice tiden som klubben arrangerade inför den kommande säsongen. Snabbt in i förrådet och bytte om direkt till utrustning.

 
Ännu lyckligare blev Ninja när många spelare från A-laget hejade på henne så glatt. Som hon har längtat efter grabbarna. Bäst va när Alex skickade en puck till henne på isen och hon fick passa tillbaka den. 

 
Själv fick jag mig en kopp kaffe inne hos materialaren för A-laget. Det är alltid lika trevligt att prata med honom. Vi blir arbetskamrater när min del av jobbet flyttar in till Eskilstuna. Eller ja, vi delar förvalning men inte samma enhet. Men lunchrummet delar vi också. 

Nästintill all utrustning passar ett tag till på tjejerna. Meja behöver nya skridskor och Vilja behöver nya damasker. Så det får bli inköp under veckan sen. Nu när Vilja har hockeyvecka får hon låna ett par damasker utav Meja. Så det är ingen större panik.

 
Vilja är som sagt redo för en hockeyvecka. Hon var bra pirrig när hon åkte iväg med Rickard imorse. Men på något konstigt vis så hamnade jag och de andra två också i ishallen. Men jag sitter i cafeterian och unnar mig en kopp kaffe och skriver denna inlägg. En helt okej morgon ändå!

Vi blir dock inte här hela dagen. Vi tar oss hem och donar lite med tvätt och disk. I eftermiddag blir det storhandling, då jag var duktig och frostade av frysen hemma igår!

Hoppas ni får er en fin måndag!
 
1 NORRSKEN EMMA:

skriven

va kul att spela hockey =)

kram

2 Bea:

skriven

Frosta av frysen...... Yajjks! DET är något som skulle behövas här med!
Ska jag skicka adressen? *hahahaha* Nä, men tack för påminnelsen :)
Ska bara dricka upp kaffet, sen gör jag det direkt medan jag fortfarande är koffeinstinn ;)

Svar: Haha.. Nä, du får snällt frosta av din egna frys ;) Det är ju inte det roligaste jobbet hemma. Som att titta på när lim torkar ungefär ;) Haha!
Marie

Kommentera här: