Tystnaden gör nästan ont

Morgonen flöt på bra här hemma med barnen. Både Meja och Ninja fick jag väcka klockan 07.00 för att gröten stod färdig på bordet. Vilja vaknade runt tjugo i sju.

En promenad till skolan med tre barn och en promenad hem ensam. Hamnade i soffan med en kopp kaffe. Det är nästan så tystnaden gör ont i öronen på mig. Jag som är van att ha ljud hela tiden och överallt. 


Ninjas lämning gick inte så jätte bra idag heller. Hon kastade armarna runt min hals och vägrade släppa taget. Trots att bästa kompisen Lilly stod alldeles bredvid. Men till slut tog hon sin fröken Lena i handen och satte sig i ringen. Ninja har nog varit övertaggad på att få börja skolan så det slår åt fel håll istället. Vill inte släppa mig. 
Igår hade hon fått tagit fram sin lilla katt från väskan och suttit i soffan en stund för hon saknade mig. Lena sa att det är okej att det är så i början. Men jag får hoppas att det ger sig snart. Vågar ju knappt åka iväg och handla ifall skolan ringer och Ninja är ledsen. Snart nog är hon också inne i skolvärlden. Hon ser fram emot att få äta frukost på skolan imorgon. Då hon börjar redan 06.15, bara hoppas att den lämningen går lättare ♥

Nu får nog musiken åka på innan jag blir galen av tystnaden här hemma. Tvätten ska också vikas så.. 
Ha en fin dag kära läsare!
 
1 Lillemmish- mode - inspo :

skriven

min son gjorde likadant när han var yngre men han började gråta och fick som panik. fick stanna alltid i början efter alla lov för att sonen skulle stanna kvar på förskolan/skolan.

2 Vicki:

skriven

Gillar alla dina barn gröt?

Har du lediga dagar eller du har inskolning?

Vicki

Svar: Jajamensan. Allt tre tjejer (och så jag då) älskar att äta havregrynsgröt med frysta bär till frukost. Ett kokt ägg var också. Minsta äter inte äggulan, men annars så tycker jag vi får i oss en stadig frukost :) Sen äter de ju såklart annan frukost i skolan på fritids, men hemma försöker vi hålla oss till lite bättre och mer energigivande måltider :)
Jag har varit föräldraledig nu under inskolningen för minsta. Både skola och fritids vill att man ska vara nära till hands ifall barnen blir ledsna och behöver lite tröst nu i starten. Men nu verkar minstas dagar gå riktigt bra. Imorgon är det enbart fritids, får se hur hon känner om det :)
Marie

Kommentera här: