Annandag jul, tid för familjen

Även om vi nu har spenderat de två senaste dagarna med att umgås med våra familjer. Vi har ju njutit av att vara bland våra nära och kära men så var det dags att tänka på sin egna lilla familj. Så idag åkte vi till Arboga och besökte deras badhus. Inte så jätte roligt badhus, men ett mindre badhus vilket gör det lättare för tjejerna att leka och simma runt. Idag var det dessutom inte alls så många besökare i badhuset så tjejerna kunde röra sig riktigt fritt omkring i vattnet.

 
I 3,5 timme badade vi. Vi bastade lite i deras ångbastu. Åt lite lättare lunch och verkligen njöt och hade roligt tillsammans. Skrattade, simmade, hoppade, magplaskade, åkte vattenrutchkana. Vi levde. Efter dusch och lite snabbshopping på DollarStore så hade vi helt plötsligt tre sovande tjejer i bilen på vägen hem. Vi stannade till och handlade hem lite smått och gott till kvällen då vi lovade tjejerna att spela monopol efter middagen. Tjejerna fick monopol av farmor och farfar i julklapp. Så de har ju tjatat sen de öppnade paketet i söndagskväll. 

 
Må bästa Heikkilä vinna. Ninja spelade med mig eftersom hon inte riktigt kunde spelet. Men så blev Vilja bankrutt och fick spela med Meja. Sen blev de bankrutta och jag vann tillslut över Rickard. Ganska stort dessutom. Men oj vad vi hade roligt. Och tjejerna fick ju dessutom tänka en hel del matte när de skulle betala sina hyror och så vidare. Så i lite drygt över två timmar lyckades vi hålla spelet igång.

 
En annan roligt spel som tjejerna fick var Air Hockey. Vilja och Meja har ju modellen stor på fritids, men ett litet bordsspel tyckte Rickard att tjejerna skulle ha. Jag antar dock att jag är den som hade mest roligt med det. Jag slog ut alla tre tjejer och såg ju till att Rickard även där åkte på storstryk. Oj vad roligt vi hade det!

Sen hamnade vi alla i soffan och tittade på tv. Sällskapsresan 2 visades på tv som vi fastnade för och skrattade lite här och där till filmen och tjejerna fick för sig att vilja åka skidor. "Det såg ju inte så jätte svårt ut" hälsningar hon som aldrig stått på skidor förut.

Nu är alla dock nedbäddade. Rickard ska jobba några timmar imorgon medan jag och tjejerna ska umgås med mina systrar och alla barnen. Det ser vi fram emot! Men först, lite sömn och hopp om sovmorgon imorgon då barnen tog en tupplur i bilen tidigare och gick och lade sig lite senare.
 
1 Bea:

skriven

Hoppas er jul blev fantastisk! Det blev min, trots avsaknaden av julkänsla.
Såg att facebooksidan "Vi som bloggar på blogg.se" stänger, så jag har sparat ner de bloggar jag följer via sidan.
Har varit så bra att få påminnelserna via inläggen som görs, framför allt för mig som har problem att komma ihåg när jag har värk.
Men din blogg vill jag inte missa för allt i världen, så den har jag lagt in bland favoriterna nu <3
Ha en fin torsdag!
*Gott slut på 2017*

Kommentera här: